En riktigt trevlig vårdag

Vilken härlig dag det var igår! Sanna tog en liten pluggpaus, för att riktigt njuta av vårvädret.

Efter frukost tränade jag med Turbo. Han är så rolig att jobba med, och är väldigt pigg och positiv till arbete. Det gillar jag!
Jag tror att vi människor påverkar och formar våra hundar efter oss. Det är jag som har tränat mest med Turbo och ibland kan han påminna mig jättemycket om Nillahunden. Min teori är att det är jag som har påverkat honom, så att han blir sådan.


Turbo, 10 april 2011. Foto: Matilda Andersson

På förmiddagen blev det en ridtur på Fíahästen, och det var så himla underbart! Hon är en helt Fia-ntastisk häst och jag blev så glad när jag red henne. Jag hoppas att hennes avkommor kommer att bli lika underbara hästar, för hon är verkligen något speciellt. Sen var det så härligt väder att rida i också, vilket gav ridturen ytterligare en dimension, precis som det trevliga sällskapet (Dynur och mor min, som också var pigga och glada).

Vi lånade min storasysters bil i helgen, så igår lämnade vi tillbaka den, vilket innebar en sväng till Mjölby. På vägen hem tog vi vägen förbi Sharpman och vägde Turbo. Våran lilla valp väger nu nästan 7 kilo. Hu fort har han vuxit, egentligen?!
Jag tittade lite på skor, men hittade inga jag kunde ha. Suck...

På eftermiddagen spenderades en stund i trädgården tillsammans med hundarna, som sprang runt och busade och var glada. Till kvällsmat blev det supergoda raggmunkar med fläsk och lingonsylt, och därefter en kvällspromenad i det härliga vädret. Dessutom tog jag årets första cykeltur, eftersom jag cyklade ned till idrottsparken.

Dagen kan sammanfattas som: en riktigt trevlig vårdag!

Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!

Härligt

2011-04-12 @ 12:50:06
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!

SV: visst är han!



kan du inte lägga in bilde rpå lilla turbo så vi får se hur stor han är?

2011-04-12 @ 13:57:00
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Anna

sv:tack:) just dom färgerna blir så bra på bild oxå

2011-04-12 @ 14:22:09
URL: http://annashastliv.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!

SV: haha förlåt!!! tyckte de va tiger!

2011-04-12 @ 14:43:56
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0