Myrbett

Jag har fått ett myrbett. Ja, ni läste rätt, ett myrbett, inte ett myggbett.

Häromdagen när vi var ute och gick med hundarna så kände jag något som sved till på magen, och sen blev det bara mer och mer. Jag tittade och hittade en myra, som jag snabbt borstade bort. Jag såg också en röd fläck, som var ganska rejäl.

Dagen efter hade en stor del av rodnaden lagt sig, men jag har kvar märken efter bettet. Det är svårt att tänka sig att en liten myra har gjort det bettet, för det är ganska stort. Det ser dessutom ut som ett otrevligt eksem, och känns inget vidare trevligt.

Med andra ord ska man akta sig för myrbett!

Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!

Ohja! De gör så ont

2011-04-26 @ 09:47:53
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Marie

Åh det kanske är det Duracell fått på båda benen. Stora röda "blemor" som kliar väldigt. Ser inte riktigt ut som myggbett.

2011-04-26 @ 15:23:50
URL: http://stallbrannebo.blogg.se/
Postat av: Johanna

uuuusch myror :S jag har också blivit biten av myror, det är inte trevligt alls :S vi lånade en anläggning en gång för att arrangera hästtävlingar o baksideingången till cafeterian låg visst vid en myrstack eller nåt för på hela marken så kryllade det av myror, såna som bits. de kröp upp under byxorna längs benen på en om man gick för långsamt, aaaajjjj!! :O haha



SV: haha ja du, min drömbil... en svart ford mustang GT california special, modell 2007, kostar 250 000-300 000 kr... hehe

känns som man borde lägga de pengarna på en "vettigare" bil ;)

2011-04-26 @ 21:46:23
URL: http://johannawithlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0