Sammanfattningsvis: En Bra Dag!

Dagen inleddes med pluggmotivationen på topp, och jag hann avverka två stycken föreläsningar så länge den var kvar. Dock gjorde jag misstaget att öppna fönstret som är precis där jag sitter. Jag lärde mig förra sommaren att det fönstret inte för öppnas på dagtid, för då ligger solen på här. Det brukar vara så att alla insekter samlas på den här sidan, och flyger då in i mitt rum när jag öppnar.

Jag är lite smått rädd för insekter som flyger omkring och surrar. Eller ska jag vara ärlig, så är jag alldeles för fånigt rädd för getingar, och allt som flyger och låter KAN ju faktiskt vara en geting och ska därför aktas.

Så under tiden jag satt vid min dator och tittade på föreläsning (med fönstret öppet) så flög det in något stort som brummade, så jag gjorde det säkra före det osäkra och gick härifrån en stund! Det såg ju faktiskt ut som en jättegeting...

Efter att ha avslutat sista föreläsningssnutten gick jag ned och fick höra att kvällens ridlektion var tidigarelagd. Det var bara för mig att fixa något att äta, och sen åka upp till stallet.

Ridpasset gick superbra! Jag red Silver, och han var en helt annan häst i slutet av passet än vad han var i början. Han var mycket, mycket bättre i slutet! Jag hade faktiskt riktigt roligt, och bitvis fick jag en sådan härlig känsla av hur vi arbetade tillsammans.

Till en början var han väldigt spänd och stressade runt och tittade på allting, men efterhand så slappnade han av mer och mer, och bjöd på sig själv. Vi tog det lite försiktigt idag, och tränade mest på att få honom mer avspänd och lösgjord, eftersom han är ganska stel. Efter ungefär halva tiden kände jag hur hästen började lita på mig, och släppte lite av sin försvarsmur. Jag började kunna inverka på honom med skänklarna på ett helt annat sätt, och då blev han ytterligare lite mjukare. Jag tror att han är lättlärd.



När jag kom hem kände jag mig så energisk så jag tog cykeln och åkte en sväng. Jag hade tänkt cykla två mil, men insåg efter 6 km att jag inte hade något baklyse på cykeln, så jag vände och åkte hem igen.

Tyvärr blev jag inte så mycket tröttare av cykelturen, utan jag känner mig fortfarande pigg och glad.... Men det ska jag väl njuta av, och tänka på de gånger jag är trött och butter.

Sammanfattningsvis: En Bra Dag, även att jag pluggade en stor del av den. Det var faktiskt intressant idag, om smärta, smärtstillande, lokalbedövning och sövningsmedel.

Kommentarer
Postat av: Drillemor

SV: Tycker jag också FAST med skönare skor! De näst bästa är inte bra nog för en Sannatur... ;)



Tumme upp för piggochgladdag! De får gärna finnas lite oftare, haha.

2011-04-25 @ 22:53:33
URL: http://drillemor.wordpress.com
Postat av: Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!

de där föreläsningarna var väldigt intressanta ju! kul att det går bra med silver

2011-04-26 @ 08:07:49
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0