Ikea-flyt

Jag har tröttnat på att inte ha något skrivbord. Nu har jag ett litet bord som jag har datorn på, och sen är restan av ytan på det bordet fullt med papper, pennor och allt möjligt annat. Böcker, block och andra papper ligger på några hyllor bredvid. Det ger ett ganska rörigt intryck, och det är svårt att ha ordning på grejerna.

Igår bestämde jag mig för att det var dags för mig att skaffa en byrå, eller en lådhurts eller något, som grejerna kan ligga i. Därför begav jag mig till Ikea för att leta efter det. Först hittade jag inte alls vad jag letade efter, men så plötsligt fanns den perfekta hurtsen där (förresten har jag hakat upp mig på ordet hurts just nu, det är egentligen ganska fult). Jag bestämde mig för att jag ville ha den, en bordsskiva och så ben att ha på andra sidan av skivan. Problemet var bara att det hängde en lapp på, där det stod att den var tillfälligt slut. Enligt personalen skulle den komma in igen på söndag.

Av någon anledning kollar jag ofta fyndet innan jag går ut från Ikea, fast jag tänker också att det inte är så stor sannolikhet att jag ska hitta något där. Men det första jag fick syn på när jag gick in där igår, var ett skåp i den serien som jag precis tittat på. Det var visserligen grönt, men jag tyckte inte att det gjorde så mycket. Det var ju bättre än att komma hem tomhänt. Sen tittade jag mig omkring, och fick syn på precis den hurtsen som jag precis spanat in!

Det slutade med att jag köpte skåpet och hurtsen på fyndet och sen också en bordsskiva. Slutpriset för det blev lägre än vad det hade varit med bara hurtsen, skivan och ett par ben. Dessutom hade jag ju med det hem, och slapp vänta till nästa gång jag kunde åka till Ikea!

Ibland har man flyt!




Kommentarer
Postat av: Lina - Team Hippoteket

grönt är bra! men bild sanna! du kan inte göra ett sånt härinlägg utan bild!

2011-08-26 @ 11:09:13
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Lina - Team Hippoteket

SV: hah aokej! :P

2011-08-26 @ 11:16:39
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Drillemor

...och när har just GRÖNT varit ett problem, liksom ;)

Håller för övrigt med om hurts. Såååå fult ord. Slår dock inte riktigt besiktiga, eller almanacka.

2011-08-26 @ 12:49:11
URL: http://drillemor.wordpress.com
Postat av: Karin Damberg

haha... ja jag undrar som lillemor. Sen när blev grönt ett problem?! :P

Jag tycker att hurts låter fint jag. ;)

Vad skönt att ha sådant flyt. Hoppas att det blir fint!

2011-08-26 @ 21:53:31
URL: http://lilldamberg.wordpress.com
Postat av: Sofia

Du kan ju aldrig gissa vad jag ska göra idag;)Jo jag ska åka till IKEA och köpa en HURTS som heter LENNART! Haha!

2011-08-27 @ 10:38:14
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0