Presentation - Dimma

Jag har fått en önskan från Alexandra att jag ska presentera hästarna som finns hemma i hagen. Så under dagen idag (eller kanske imorgon) kommer det att dyka upp presentationer av alla fyra pållarna. Jag börjar här och nu med Dimma.


Dimma från Hendriks



Född 2006

e. Fannar frá Auðsholtshjáleigu
u. Lokkadís frá Hellatúni 2


Dimma har varit hos oss sedan mars 2010, och det är den hästen jag rider och tränar. Hon har gått från en vinglig bäbishäst till en mycket trevlig ridhäst. Hon brukar vara ganska positivt inställd till arbete, men ibland kan hon tycka att det blir för jobbigt och då kan hon bli lite sur. Hon är överambitiös och det är oftast därför hon tycker att det blir jobbigt, eftersom hon då försöker göra tre gånger mer än det jag ber henne om.







Dimma är nog det keligaste jag har varit med om. Går man ut i hagen vill hon gärna umgås. Hon pussas gärna.
Mammas kompis har sagt att hon ska ta med Dimma hemma till sig, och så ska de sitta i soffan och äta chokladpraliner.




Puss och Kram


Dimma är min lilla hjärtmask. Från början skulle jag bara ha henne för att ha något att rida på, men ju mer jag jobbade med Dimma, ju mer förtjust blev jag i henne. Det var då jag insåg att hon är en liten hjärtmask.

Hon hade liksom nästlat sig in i hjärtat på mig, och jag var helt försvarslös. Det gick inte att försvara sig. Det fanns inget försvar mot den keliga, ambitiösa, duktiga, blonda och röda lilla unghästen.



Kommentarer
Postat av: Alexandra - Tävling på bloggen, vinn en grimma från Catago!

Se där ja, det ska bli roligt att få läsa om alla :)

På bild nummer två ser hon nästan silverfärgad ut i det skenet, riktigt fin bild är det!

Menar du att nu mer hade tänkt ha henne som promenadhäst?



Sv: Jag flyttar på fredag!

2011-08-23 @ 12:20:08
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0