Lite om Dimma

Min lilla häst gjorde mig glad, både igår och idag. Jag hade fått för mig att det inte var lika roligt att rida längre, men det tog hon ur mig. Jag antar att det är skolstressen som spökar för mig och att jag har haft svårt att uppskatta allt annat på grund av det.

Igår var vi ute en sväng i skogen och det var så avkopplande och härligt. Det mesta kändes bra och hon kändes bara så positiv. Tölten hade kunnat vara bättre, speciellt i ett lite högre tempo, för hon kändes något passig, vilket hon inte brukar vara, men det kan ju bero på att hon inte var ordentligt genomriden på några dagar.

Idag var tölten mycket bättre. Till en början fick hon tölta ställd, först åt ena hållet och sedan åt andra. Sen flyttade jag henne litegrand i sidled, och så var hon mjuk och fin och takten var bättre. Idag red vi alla tre hästarna tillsammans (Fía fick stå inne i stallet och äta mat), och de var duktiga allihopa. Vi avslutade ridturen med att klättra en backe i grushålan.

När jag rider Dimma så varierar jag alltid bett och nosgrimmor. De senaste månaderna har jag försökt att inte ha samma kombination två dagar i rad. Men det är något som jag inte riktigt har kunnat sätta fingret på. Något som inte riktigt känts bra, och nu tror jag att jag har kommit på vad det är. Dimma tycker inte om att ha något som trycker på nosryggen. Nu verkar det som att hon trivs bäst med engelsk nosgrimma. Men jag kommer försöka variera ändå. Det är ju bra om hon lär sig att acceptera de andra.


Kommentarer
Postat av: Camilla- Bloppis med budgivning

Sv: Men Sanna då! Får man vara självisk när man har hästar ;)

2011-12-01 @ 19:47:22
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hästar kan då verkligen få en att må bra. Jag känner igen din känsla att inte riktigt veta men när man väl sitter där så blir man verkligen påmind om hur fantastiska de är!

2011-12-01 @ 20:19:56
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Skönt att det känns bra igen!



sv; Ja det smittar av sig på ridningen och nu blåser det så himla mycket hela tiden. Då kan inte jag slappna av och min Oddi fattar inte varför det sitter ett monster på ryggen...



Lite opraktiska är naglarna men ruskigt hållbara! Var försiktig första dagen men nu har jag vant mig och kör på som vanligt.)

2011-12-01 @ 21:10:03
URL: http://svippostina.blogg.se/
Postat av: Eleonor - Ridlärare & Tävlingsryttare

Hos Sissi&Nina! :)

2011-12-01 @ 21:35:11
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0