Timjan

Idag skulle min älskade lilla hund ha fyllt åtta år. Tyvärr blev hon inte ens fyra år gammal...


 

Timjan är född här hemma hos oss. Vi hade både hennes mamma och hennes pappa, och hon blev väldigt lik sin pappa Ruben till utseendet, fast hon var så feminin och Ruben var så maskulin. Från början var det meningen att Timjan skulle säljas, men jag blev så otroligt ledsen då, så hon fick stanna om jag lovade att ta hand om henne.

 

Timjan blev min hund och vi gjorde mycket roligt tillsammans och jag tyckte otroligt mycket om min lilla hund. Trots att hon var Jack Russell, så var hon inte så terrieraktig till sättet vilket passade mig mycket bra.

 

På senvåren när Timjan var tre år gammal blev hon sjuk. Till en början trodde veterinärerna att hon hade en generell muskelinflammation och hon medicinerades mot det. När de bedömde att hon var bättre fick vi gå till en fysioterapeut och fick råd om hur hon skulle tränas igång igen. Tyvärr fungerade det inte, och den sommaren blev hon akut dålig och svullnade i hela kroppen. De tog prover, men hittade inte vad som var fel. Hon fick kortison och antibiotika, men det hjälpte inte. Hon hade ont i hela kroppen, man kunde knappt ta i henne och om någon av de andra hundarna nuddade vid henne så skrek hon rakt ut. Hon ville inte vara ensam och gick efter mig som en skugga. Veterinärerna gav oss inte mycket hopp, så den 20 juli 2006 fick Timjan somna in i min famn.

 

Älskade, saknade lilla hund!

Kommentarer
Postat av: Samanta

Vad sorligt..!

2011-02-07 @ 22:28:29
URL: http://samantas.blogg.se/
Postat av: Karin Damberg

Lilla pluttan.. Är det så längesen...

Vilma och hon var ju lika gamla.. <3

2011-02-07 @ 22:36:14
URL: http://lilldamberg.wordpress.com
Postat av: LINA

SV; Ja spec. på första bilden. Sådär kan han göra ute med, bara stanna och börja slå med frambenen och typ lägga sig ned. :P

2011-02-08 @ 09:44:15
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Johanna

nej vad hemskt :( fick ni nånsin veta vad det var hon led av? vet inte vad jag skulle ta mej till om min lilla chili försvann från mej:( hon blir fyra nu i sommar...

2011-02-11 @ 21:40:57
URL: http://johannawithlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0