Min torsdag

Idag tycker jag faktiskt att jag har varit ganska duktig.

I förmiddags tittade och lyssnade jag på en föreläsning. Jag hade fått för mig att den började klockan 10, men jag råkade sätta mig vid datorn strax innan 9 och när mina kurskamrater frågade om jag hade blivit insläppt på föreläsningen än, så insåg jag att jag hade tagit fel på tiden. Vilken tur att jag ändå var vid datorn då, så att jag kunde se föreläsningen.

Efter det åt jag lunch och tog en liten promenad med Tigerhunden, innan det var dags för mig att sätta mig vid datorn och läsa vetenskapliga artiklar om behandling av magsår och andra magproblem orsakade av NSAID-preparat (t.ex. naproxen och diklofenak). Jag och Lina råkade visst välja ämnet med 7 artiklar. Jag läste 3 igår och resterande 4 idag.

Därefter lagade jag mat till mig och mamma, och idag blev det panerade risbollar med ostfylld oxfilé (utan ost till mig) och en grönsallad. Jag vet att risbollar låter konstigt, men det var jättegott! Jag hade tänkt göra efterrätt också, men vi blev så mätta, så det blev ingen sådan.

Innan dagen är slut ska jag också lägga ihop en tårta till imorgon. Åsa kommer och fikar med oss imorgon eftermiddag, så då måste vi ha en tårta.

En bild på min och Linas fina destillationsanordning under en laboration i Organisk Kemi.

 



Kommentarer
Postat av: Marie

Risbollar, svårt att göra? Vad panerade du med? Mjölkallergin du vet....

2011-02-10 @ 21:20:24
URL: http://stallbrannebo.blogg.se/
Postat av: Marie

Tack. Jag ska pröva att göra risbollar!

Bilder på lilla Caramel kommer :)

2011-02-11 @ 11:26:10
URL: http://stallbrannebo.blogg.se/
Postat av: Lina Sällberg

haha usch för den där bilden! första året. död!

2011-02-11 @ 13:37:01
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Camilla- Ridskolan- Himmel eller Helvete?

Risbollar har jag aldrig hört

2011-02-11 @ 20:32:12
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0