Vilken dag

Dagen börjades i Motala där jag hade lite ärenden att uträtta. Efter det bjöd jag mamma på fika på ett café innan det var dags för hemfärd. Efter en god lunch och lite pluggande var det dags att uträtta lite ärenden till, fast i Mjölby. På väg hem därifrån bestämde vi att vi skulle åka direkt ut och fodra hästarna.

När vi kom ut till stallet så såg vi att Dimma lade sig ned och rullade. När maten sedan kom ut, så var hon inte speciellt intresserad av den, utan lade sig och rullade igen. Vi anade genast att det inte stod rätt till med henne, hämtade hennes grimma och började gå. Och gå. Och gå.
Det är tur att man har kläder i stallet. Annars hade det blivit kallt, eftersom jag bara hade mina "åka till stan-kläder" på mig.

På veterinärkliniken sa de att vi skulle gå med henne, och om hon inte blev bättre så skulle vi ringa till distriktsveterinären. Det var dock lite svårt att få tag på distrikt, men vi lyckades till slut och vid 18-tiden så kom hon ut till Dimma. Lilla hästen fick sprutor och sedan vatten och olja ned i magen genom en sond. Sen fick hon vila lite och sen fick hon även dropp.

Nu är vi hemma en snabbis för att värma oss lite innan vi ska ut och kolla till Dimma igen.

Kommentarer
Postat av: Camilla- Vinn benlindor ifrån Schockemöhle

Nämen lilla Dimma då :( Hoppas hon mådde bättre nu!

2011-01-12 @ 21:09:36
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett John Whitaker-schabrak!

Stackars tjejen! :(

2011-01-12 @ 21:24:37
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett John Whitaker-schabrak!

SV: nej det har jag aldrig hört. gör du det alltid, eller bara på nova?

2011-01-13 @ 12:30:29
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0