Mest om Dimma

Idag var hon duktig min lilla häst!

Jag hade egentligen tänkt rida ut, eftersom vi var på ridbanan förra gången, men eftersom det är så halt överallt så fick det bli ridbanan idag också. Där var det inte halt, bara lite för blött. Det känns inte bra att rida sönder den, men hellre det än en häst som halkar omkull och slår sig.

Vi gick ju omkull häromdagen. Dimma var lite bråkig och helt plötsligt halkade hon på en dold isfläck. Jag bara kände hur baken försvann under henne och lyckades hoppa av och landa på fötterna, innan hon lade sig. Men hon kom upp direkt igen, och verkade inte påverkad alls. Det har inte märkts någonting på henne efteråt, vilket var en väldig tur! Jag sträckte ryggen litegrand och har haft lite ont av det i några dagar. Men hellre en lite skadad Sanna och en hel Dimma!

När Åsa var hos oss så var Dimma fortfarande inte helt med på noterna. Bitvis var hon bra, men så fick hon ett ryck och var riktigt röd en stund, innan hon blev bra igen. Mot slutet av passet var hon mest bra och arbetsbar.

Idag bestämde jag mig för att rida tills Dimma gav efter och slutade bråka. Vi började en stund i skritt, lite volter, skänkelvikning och öppna. Idag provade vi också sluta, vilket jag tror var nytt för Dimma. Efter det kände jag lite på traven, och nästan direkt hade jag min duktiga arbetsbara ponny, och inte den bråkiga lilla damen. Tölten flöt på jättebra idag! Helt okej i både takt och form. Hon gjorde vad jag bad om direkt och var så lätt och fin i munnen, därför tog vi lite trav till och avslutade därefter.

Målet med dagen var att få tillbaka min fina ridbara unghäst, och när det gick så pass bra direkt så blev det ett kort ridpass. Jag såg ingen mening i att fortsätta traggla när hon gjorde det jag bad om. Duktig liten ponny!

Förresten, jag har ju glömt bort att skriva det, men i måndags var det ett år sedan vi köpte Dimma och hon flyttade hem till oss.



Dimma, när hon precis kommit till oss. 7/3 -10


Kommentarer
Postat av: Camilla

Sv. Hoppas inte det iaf :D

2011-03-11 @ 20:44:18
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Lisaaa

Sv: ja! inte är det lätt inte, fortfarande ruggit svårt på en del hästar. men kul, DET ÄR DET ! :D

2011-03-11 @ 22:53:06
URL: http://islandsheestar.blogg.se/
Postat av: Johanna

oj vad läskigt att ni for omkull! :O jätteläskigt, gillar det inte alls :S haha vem gör det lixom?



vi har också våran vovve i soffan, det är ju så mys, både för hunden o oss, så why nog :P hihi



idag blir det tentaplugg igen, hoppas det går bra för dej med allt plugg :)



o tack för den peppande bloggkramen! <3

2011-03-12 @ 07:54:00
URL: http://johannawithlove.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett flätat pannband från Hannas Häst & Foto!

oj är det så länge sedan! :P känns inte som det

2011-03-12 @ 09:08:44
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett flätat pannband från Hannas Häst & Foto!

SV: :) Har också bara haft Mountain Horse fram tills för några år sedan! De är ju rätt dyra, omkring 800 tror jag om jag inte minns fel! Och de håller max 1 år, så då köper jag hellre billigare. :)

2011-03-12 @ 09:41:35
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad söt hon är, hon ser så busig ut :D

2011-03-12 @ 16:53:47
URL: http://annawadstein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0