Tävlingsdebut

Jag har fortfarande inte bestämt när Dimma ska få göra tävlingsdebut. Från början var det tänkt att det skulle bli den 2 april, då Framtid (min klubb) har sin tävling, men jag kände att det var lite för snart. Jag menar, det är mindre än två veckor kvar och vi har inte ens barmark ännu. Dessutom är det bara några dagar innan jag ska till Kalmar och tenta, och den tentan är jag redan lite nervös för, så jag tror inte att det skulle bli så bra att tävla då.

Min nästa plan var att tävla den 7:e maj, då grannklubben Dyggur har sin lättklasstävling, men nu verkar det som att jag inte kan den dagen. Jag ska få gå en utbildning via jobbet som ska göra att jag får mer behörighet inför sommaren, och den utbildningen är givetvis den 7:e maj.

Det är de två tävlingarna som är här i min närhet nu i vår, annars får vi åka ganska långt. Jag tittade lite på tävlingar i andra klubbar, men den som ligger så pass nära så vi kan tänka oss att åka (Eskilstuna) ligger en helg efter att jag varit i Kalmar, och då är det lite svårt att åka och tävla.

Så, antingen blir det ingen tävling i vår, eller så får vi skämma ut oss och rida öppenklass. Jag tror nog på det första. Vi får vänta till i sommar. I så fall är det Forsens och Eddas tävling 11-12 juni som lockar, men det dyker väl upp något den helgen också...


Fia och jag på en Dyggurtävling, 2008

 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Men se det positiva i det, ni hinner ju bli så mkt bättre tills juni!:)

Jag vet inte när jag sak göra debut helelr, vill den 25:e april men det känns lite för tidigt men jag vill hinna ut nåt innan rikset i juni!



Sv; Ja, jag måste ju försöka konkurrera med din design;) min förra var ful! Sen vet jag inte om rosa är det jag vill ha men det är ju lite gulligt:P

2011-03-21 @ 16:11:09
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/
Postat av: Camilla

Får skjuta på min och Toscas också. Kommer aldrig komma igång riktigt med henne känns det som.

2011-03-21 @ 22:15:55
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: annis

vars bor du nånstans? tänkte på tävlingen på forsen? de är vell toti å frida eller är ja helt fel ute? :)

2011-03-23 @ 08:24:03
URL: http://novellssally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0