Turbo vill också plugga

Jag fortsätter på temat Turbo.

Turbo tror nog att han också ska plugga till farmaceut. Han är nämligen väldigt hjälpsam när jag pluggar.

Första helgen han bodde här hos oss, var en sådan helg som jag inte är så förtjust i, nämligen en helg innan Kalmar. Helgen innan Kalmar försöker man göra så mycket som möjligt, på så kort tid som möjligt och stressar upp sig till den grad att det man gör inte blir bra. Speciellt mycket stress blir det om det är en tenta som väntar under den veckan man är i Kalmar. Då var han riktigt hjälpsam i stressreducering. Han rullade helt enkelt ihop sig i mitt knä och sov. Med en sovande valp i knät går det inte att stressa!

 

Under våren har paus i föreläsning inneburit att springa ned och gosa lite med Turbo (och Tiger), och det har varit väldigt lockande att stanna kvar och gosa med dem, men jag har varit duktig och sprungit tillbaka upp för att fortsätta min föreläsning när rasten har tagit slut. Det har faktiskt varit riktigt mysigt att ha en gospaus.

Några gånger har han legat och sovit i mitt knä när jag har tittat på föreläsningar, och då har jag fått sitta riktigt obekvämt för att han ska kunna ligga skönt. Men det är ju det som är viktigast, eller hur?

 

Mina papper är väldigt intressanta, och dessutom otroligt roliga att försöka bita i. Speciellt när Sanna gör allt för att skydda bläckutskriften från Turbo. Men men, får man inte bita i dem, så kan man ju alltid försöka springa över dem. Det kan ju också vara roligt.

Idag gjorde jag misstaget att försöka ligga på golvet framför braskaminen och läsa mina anteckningar. Turbo tyckte ju att det var superkul. Han ville också läsa! Fast det fick han inte för tråkiga Sanna, så då gick han och drack vatten istället. Men sen kom han tillbaka, med en väldigt blöt nos, och ville leka med mina papper....


Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!

SV: Duktig du är!

2011-04-01 @ 21:33:43
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hihi

2011-04-01 @ 21:41:16
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Lina

han är så söt

2011-04-02 @ 21:02:51
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0