Ett orosmoment under resan

Idag har jag åkt tåg. Min tågresa hit involverade ett byte, något som alltid gör mig lite nervös, eftersom man inte vet hur tågen går. I det här fallet hade jag 20 minuter på mig att byta.

Mitt första tåg, X2000, var 15 minuter försenat, vilket gav mig fem minuter att hitta det andra tåget. Jag tänkte att det var lugnt eftersom de brukar ha ganska bra koll på att folk ska med andra tåg och dels informera andra tåg, och dels tala om från vilket spår nästa tåg går.

Problemet var bara att det var lite dåligt ljud i högtalaren, och när de ropade ut från vilket spår nästa tåg gick, så hade folk börjat prata, klä på sig, ta sina väskor, osv. så jag hörde inte vad de sa i högtalaren. Alltså hade jag ingen aning om vilket spår jag skulle gå till, och jag hade bara fem minuter på mig. På Stockholm Central!

Nu löste det sig, jag hann med mitt tåg, och kom fram till Uppsala... Men lite orolig var jag...

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Det är verkligen jätteirriterande när det är dåligt ljud i högtalarna. De borde ju märka det och fixa det med en gång tycker jag.. Man blir så hemskt stressad om man inte vet vart man ska. Och de andra i tåget borde ju ändå visa lite respekt när det är dåligt ljud och tänka på de som inte vet vart det ska..

Fast det är nog inte helt lätt att få en hel tågvagn tyst.. Det är i såna stunder man önskar att man satt i tyst avdelning :P

2011-05-06 @ 22:47:19
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Sv: Detta är verkligen inget man vill vara med om. Tack för din kommentar, det värmer att veta att det finns folk som brys sig :)

2011-05-07 @ 21:42:30
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0