Just another day

Den här dagen har jag ägnat åt förberedelser till lördagens kurs.

Jag har nu läst 47 av ca 57 texter som ska läsas innan kursen på lördag, så jag känner att jag ligger bra till med det. Sen gäller det bara att all kunskap sitter kvar i huvudet i sommar, och längre fram än så. Kanske resten av livet. Jag inser ändå att jag faktiskt har lärt mig väldigt mycket i skolan, men inser samtidigt att jag har väldigt mycket kvar att lära. Jag tror dessutom inte att man kan lära sig allt genom att läsa, utan mycket handlar om att komma ut i verkligheten och få erfarenhet. Jag tror verkligen det.

En stund på eftermiddagen började jag känna mig lite seg, och fick läsa om textstycken flera gånger för att förstå vad det stod. Sen somnade jag visst till, för jag vaknade efter typ 10 minuter och förstod inte alls vad jag höll på med. Men efter det var jag mer medveten om vad jag läste och kände mig klarare i huvudet. Man kanske ska ta små sovpauser när man pluggar...

Framåt kvällen åkte jag hem till Åsa, för att rida en sväng i skogen tillsammans med henne och hennes hästar. Jag hade inte med mig någon av våra, utan fick låna en pålla. Ett ganska ungt sto, lite rund om magen och lite dålig kondition, men så får man faktiskt vara när man är ung, tycker jag. Hon uppförde sig i alla fall jättebra, och visade prov på trevliga gångarter. Mycket trevligt!

Kommentarer
Postat av: Ida

Sv: Haha, ja gräset är fint när det är grönt. Inte manen o luggen :P Speciellt inte när man har lite bråttom ;)

2011-05-05 @ 09:11:42
URL: http://neopold.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0