Vill kunna

Jag tycker inte om att inte kunna saker som jag vill kunna. I och för sig är det ju förståeligt att man inte kan, men jag tycker verkligen inte om när jag inte fattar saker. Om någon visar något, eller förklarar det för mig, så vill jag förstå direkt. Gör jag inte det, så blir jag direkt och omedvetet frustrerad, tappar självförtroende och tänker att jag inte klarar av någonting. Ju tröttare jag är, ju värre blir jag.

Nu för tiden är jag medveten om att jag är sådan här, men det hjälper mig inte riktigt. Jag vill ju inte vara sådan, och tänker att jag måste försöka få bort det, men då slutar det bara med att jag blir förbannad på mig själv för hur jag är, och då blir det bara ännu värre.

Det kanske är nackdelen med att alltid ha haft lätt för sig, och alltid haft lätt att lära....

De gånger jag inte fattar saker, då känner jag mig verkligen toktrög och urusel.

Kommentarer
Postat av: Marie

Du måste tänka positivt! Du vet att alla kan inte kunna allt. Om vi kunde så vore man ju inte nyfiken....

2011-11-11 @ 10:19:30
URL: http://stallbrannebo.blogg.se/
Postat av: Marie

Men vännen "toktrög och urusel" då hade du inte klarat att läsa plus att jobba och hästar..... du är BÄST glöm aldrig det!!!!

2011-11-11 @ 15:41:00
URL: http://stallbrannebo.blogg.se/
Postat av: Lina - Tävla om swarovskiarmband från Butik Quse

Tänk på alla mindre smarta Sanna hur de har det jämt! ;) Man kan inte kunna allt med en gång, även om du är nästintill sådan.

2011-11-11 @ 20:52:34
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0