Min torsdag.

Dimmahästen fick vara ledig idag, och istället red jag en sväng på finaste Fìan. Fía har ingen egen sadel nu, utan har jag sadel brukar jag ta min som jag har till Dimma, men det bästa är att inte ha sadel på henne över huvud taget. Alltså rider jag barbacka på min Fía. Jag brukar ta ett schabrak och spänna fast med en täckesgjord för att undvika att bli så smutsig om byxorna.

Fía är verkligen en liten töltmoppe. När man rider henne brukar hon hela tiden gå och fråga om hon inte kan få öka tempot. När man bestämmer att det är dags att öka tempot så är hon inte svårövertalad utan tickar iväg i tölt, och sen är det bara att åka med. Just nu ställer jag ju inga krav på henne, utan hon rids bara för att hon ska få lite motion och för att hon ska känna att vi bryr oss om henne.

I övrigt har jag ägnat dagen åt att plugga, och det är vad som står på planeringen för morgondagen också.

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, Fifa är också en töltmoppe bara hon har kondis, muskler och balans :)

Saknar den tiden!

Fia ser jättemysig ut :)



Fick du mitt mail?

2011-10-13 @ 20:30:24
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Camilla Persson

Sv. Hihi, är svårt att hämta sig ifrån en vandrande gran :P Du får prova och se om hon minns det. Chaca minns vart vi mötte vildsvinen fortfarande

2011-10-14 @ 20:03:13
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0