Tävlingsdebut

Imorgon är det dags för Dimmas tävlingsdebut. Vi ska, som jag tidigare skrivit om, starta i klassen V5 på Framtids klubbmästerskap. För er som inte pratar "tävla-islandshästspråket" kan jag tala om att klassen V5 innehåller varlfritt tempo tölt, arbets- till mellantempo trav, mellanskritt och arbets- till mellantempo galopp. Gångarterna visas i den ordningen, och på speakerns kommande, eftersom vi är flera på banan (2-3 st).

Det är den första klassen, och den börjar därmed klockan 9. Jag och Dimma startar först i den 6:e och sista startgruppen och kommer, om startlistan fortfarande ser likadan ut imorgon och följs, att ha blåa armbindlar på mig.

Jag har valt att starta i höger varv, och hoppas på att få till galoppfattningen. Av någon anledning är det den som bråkar mest med mig när jag är lite nervös, och det har blivit fel galopp på väldigt många tävlingar. Det är synd att galoppen är sist, för på något sätt kan jag inte riktigt andas ut förrän jag vet att det blivit rätt galopp.

Målet med morgondagens tävling är inte att vinna och inte ens att gå till final.
Målet med morgondagens tävling är att låta Dimma prova på hur det är att tävla, och förhoppningsvis tycka att det är helt okej. Mitt mål är att ha en häst som går fram i alla fyra gångarterna. Det gör inget om formen är lite lång, eller om tempot inte är perfekt. Jag vill att vi ska ha flyt, och jag vill att vi ska ha roligt.

Håll en (eller flera) tummar, tår, hovar, tassar, klövar (osv.) för oss imorgon!



Våren 2011

Kommentarer
Postat av: Drillemor

...och för oss som inte pratar häst så bra över huvud taget - få hästen att gå, jogga eller springa på lite olika sätt. Höhö.



Ja, jag ÄR grymt rolig.



(Är Lällän grymt rolig skajag.nu? Svar: Ja! (Puh, det var tur!))

2011-09-09 @ 22:50:48
URL: http://drillemor.wordpress.com
Postat av: Sofia

Lycka till!:) Jag ska tävla nästa helg jag!:)Se hur det slutar, har bara ridit hästen en gångXP

2011-09-09 @ 23:14:45
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/
Postat av: Lina - Team Hippoteket

Håller tummarna!

2011-09-10 @ 08:58:43
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Alexandra - tävling på bloggen, vinn en grimma från catago

Håller tummarna för er, hoppas att det går bra!



Sv: Bard är rätt störd, ja!

2011-09-10 @ 15:05:40
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0