Tävlingsdebuten avklarad

Då var tävlingsdebuten avklarad, och jag måste säga att jag är nöjd med min lilla häst!

Hon kändes väldigt fin på framridningen, och mer ridbar än hon har varit de senaste gångerna vi har varit ute på något. Som vanligt lyckades jag rida fram och bli färdig alldeles för tidigt, men det var ganska okej ändå. Då passade vi på att träna skritt, och det tror jag var bra, för hon slappnade av mer och mer ju längre vi skrittade runt, så egentligen var det inte helt fel att börja rida fram när jag gjorde.

Väl inne på banan kändes det bra. I tölten hade hon flyt framåt, och fastnade inte i steget och blev "hackig" som hon blev på Kulltorpsmästerskapet. Traven var bra, men jag funderade ett tag på om vi skulle gå med i en orkester som slagverkare, eftersom hon smidde en hel del, och det klingade fint om oss. Vi fick avsaktning till skritt precis innan ingången, så fröken trodde att hon skulle gå ut, så då blev det lite stopp och ryckigt. Jag förstår inte hur de alltid kan veta var utgången är, även om de aldrig har gått ut där!

Och så de där galoppfattningarna... Det är verkligen det jag är sämst på! På framridningen tränade jag galoppfattningar, både i ridhuset och på grusvägen i allén och då blev det rätt hela tiden. På banan blev det givetvis felfattning. Två stycken....

Vi fick i alla fall poängen 5,03 vilket räckte till en delad 5:e-plats.
Det innebär att Dimma och jag ska rida A-final imorgon förmiddag!

Kommentarer
Postat av: Lina - Team Hippoteket

Härligt att hon kändes bra! Jag tror nog hon på ryggen visste var utgången var. :P Och vad tusan var smidde nu igen? När de springer på sig fram med bakhovarna? Hur ofta har jag frågat?! LYCKA TILL IMORGON

2011-09-10 @ 20:58:37
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Marie

GRATTIS!!!!

Nu håller vi tummarna för söndag!

Kramar Marie

2011-09-11 @ 10:08:18
URL: http://stallbrannebo.blogg.se/
Postat av: Lina - Team Hippoteket

SV: haha åh vad kul om man valt att skritta!

2011-09-12 @ 10:38:59
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0