Besviken

Idag blev jag lite besviken på min förening, hästklubben. Egentligen är det väl ingen stor sak, men ändå...

Det är ju tävlingsdags nästnästa helg, och för flera veckor sedan blev jag tillfrågad av funktionärsansvarig om jag ville vara domarsekreterare. Eftersom jag inte hade bestämt mig för om jag skulle tävla ännu så sa jag att jag inte ville det, men kom i alla fall fram till att jag borde kunna vara det på söndagen. Om jag skulle tävla och gå till final, så sa mamma att hon kunde hoppa in istället för mig då.

Jag bestämde mig för att jag skulle tävla, men bara en klass. Då tänkte jag att jag inte skulle behöva vara där hela dagen, i och med att det inte är veterinärbesiktning och så på morgonen, och att jag inte var tvungen att vara där för två klasser. Min tanke var att åka dit så sent som möjligt innan klassen (ja, eller incheckningen) och sen åka hem med henne så fort hon var klar.

Nu visade det sig att det saknades domarsekreterare på lördagen, och jag sa att jag kunde hoppa in i allt utom klassen jag rider (eller den tiden jag behöver för framridning/efterarbete) och alltså kan jag inte åka hem med hästen då, eftersom det tar lite för lång tid. Det finns möjlighet att hyra hage på vår tävlingsplats, men jag trodde då att föreningen skulle låna ut en hage eftersom jag jobbar.

När jag skickade in min anmälan frågade jag om det var så, eller om jag var tvungen att hyra hage. Jag fick då svaret att "Det utgår inte någon ersättning utan vi jobbar alla ideellt. Det är flera av ryttarna som ska vara funktionärer och därmed bokar hage."

Jag tycker inte att jag begär någon ersättning, utan bara en plats att göra av min häst. Jag hade ju tänkt att åka hem direkt efter min klass, men ställer upp och jobbar för min förening, och får då betala för det. Det handlar inte om några stora summor, 50 kr/dag, men jag blir ändå lite besviken på bemötandet jag får från min förening.

Är det konstigt om man har svårt att hitta funktionärer?


Jag tycker inte att jag ska behandlas annorlunda än någon annan, men i min värld tycker jag att det är en självklarhet att de ryttare som ställer upp och jobbar på tävlingen, de ska få låna en hage att ha sin häst i.

Vad säger ni, tycker ni att jag har fel?

Kommentarer
Postat av: Agneta

Håller med dig Sanna.

Lite kan de bjuda på.Tycker tom de kan betala bensinpengar.

Inte konstigt det är svårt med att få tag på funktionärer!

2011-08-30 @ 19:31:58
Postat av: Eleonor - Ridlärare & hästföretagare

I lkpg. Tornby! :)

2011-08-30 @ 22:28:44
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Marie

Klart att du ska ha en hage utan att betala ersättning! Löjligt!

Visst ideellt men det gäller tydligen bara dig då.... här i vår förening skor sig de engagerade en del på klubben men det smusslas med gissa varför jag backar undan, då kan de sköta det själva!

2011-08-31 @ 08:01:59
URL: http://stallbrannebo.blogg.se/
Postat av: Lina - Team Hippoteket

Håller med dig! Jag finns inte ens ett tack efter en heldag och massa bensin som funktionär, så nästa gång fick de klara sig utan.

2011-08-31 @ 10:49:23
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag är lite kluven till detta. Jag tycker att alla ska betala även om man hjälper till. Fast när det gäller att betala för en hage så kan jag tycka att dom borde bjuda på det.. Hjälper alla medlemmar i klubben till om dom tävlar på samma tävling?



Vi tar inte ut haghyra men kommer så småning om ha boxar, då blir det avgift för alla. Men det rör sig ju om större summor.



Samtidigt som man kan tänka, alla dom som som aldrig tävlar men hjälper till ändå vad får dom?



2011-08-31 @ 13:04:15
URL: http://svippostina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0