Utflykt

Idag packade mamma, jag och hundarna in oss i bilen och åkte på en liten utflykt.

Första anhalten var Smultronstället i Söderköping. För er som inte vet vad det är så kan jag tala om att det är en glassrestaurang, där det finns många olika glassar i många olika kompositioner. Det allra bästa med Smultronstället, för min del, är att man kan få mjölkfria alternativ, och det utan några som helst problem. Toppenbra tycker jag!
Hundarna tyckte också att det var ett trevligt ställe, eftersom det är okej att ha med sig hundar på uteserveringen. Dessutom blir hundarna bjudna på glass. Turbo tyckte att han hade kommit till himlen, för glass var nog bland det godaste han hade smakat!

När glassen var uppäten letade vi oss ut till en tygaffär, men tyvärr hittade vi inte det vi letade efter. Istället letade vi reda på ett matställe där vi kunde äta lunch. När vi var riktigt, riktigt mätta bestämde vi oss för att lämna Söderköping, men lyckades hamna på någon fabriksförsäljning av stödstrumpor. Jag lovar, hur fånigt det än låter så är det otroligt skönt med stödstrumpor efter några heldagar på jobbet!

Hemvägen blev verkligen inte den närmaste vägen, utan vi fann vägen till Gamleby, där det inhandlades lite mer oljor på Crearome (Mer info i det här blogginlägget från vårt förra besök där). Sedan åkte vi hem.

Dagen avslutades sedan med en trevlig kvällspromenad, tillsammans, hela familjen, dvs. Mor, Nisse, jag och hundarna.



Kommentarer
Postat av: Linda

Haha men gud vad mysigt :D Åååh, ja Elmo han brukar få lite av mattes glass han med!

2011-08-02 @ 09:58:09
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0