A day that improved

Den här dagen började inte bra. I förmiddags kände jag bara att jag inte hade koll på någonting i livet, och att jag bara var en spelpjäs som alla andra flyttade runt på. Men sen efter att ha ringt ett telefonsamtal och skickat några mail kände jag att jag började ta tillbaka kontrollen på livet igen.

Dagen slutade i alla fall väldigt bra med att jag fick veta tentaresultatet på senaste (och sista) salstentan. Den i farmakoterapi vid sjukdomar i hjärta, kärl, blod och njurar. Jag hade VG på den tentan också, vilket kändes otroligt bra med tanke på hur lite jag hade läst på till den tentan. Men jag måste ha en sådan otrolig tur som får frågor på det jag kan så att jag får högsta betyg. Men det var som sagt min sista salstenta, de sista två kurserna examineras på andra sätt.

Sen blev det pizza och något gott att dricka, tillsammans med familjen, och sedan lite tv-kväll då jag lyckades sticka en bra bit till på raggsockorna jag försöker tillverka (men jag lämnar inga garantier för att de blir bra). Ett par fingerspetsar är helt avdomnade på mig på grund av stickningen.

Och nu höll jag ju på att glömma min fina Dimma som gjorde mig glad idag. Vilken liten tölthäst hon har blivit!
Idag började vi faktiskt med att träna lite "skrölt", dvs ett mellanting mellan skritt och tölt. Därefter gjorde vi några övergångar mellan skritt och tölt, och sen blev det arbetstölt, mellantölt och mot ökad tölt. Jag kände att jag fick så fin kontroll över henne och verkligen kunde påverka tempo på ett bra sätt. Formen kändes också fin, och takten. Det var faktiskt en riktigt härlig upplevelse och en fantastisk känsla i ridningen idag. Det var jätteroligt, speciellt som jag inte alls var på humör när jag började rida, med tanke på hur dagen hade varit innan.

Kommentarer
Postat av: Camilla- Vinn presentkort värt 300kr

Duktiga Dimma och duktiga Sanna!



Sv: Tack o tack o tack!!



TÄVLA OM ETT PRESENT KORT VÄRT 300kr HOS MY ONE!



http://camillahastskotare.blogg.se/2011/december/tavla-om-et-presentkort-vart-300kr-hos-my-one.html

Lycka till!

2011-12-16 @ 22:45:59
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Evelina [Þytur o. Frosti]

Hej! Nu har vi dragit igång med Veckans Ekipage. Var med du också! :)

2011-12-16 @ 22:52:14
URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Visst är det! :D Jag skulle helst rida dressyrpass varje dag och förhoppningsvis ska Hella få gå programridning i början av jan! Hoppas hoppas hoppas!

2011-12-17 @ 10:07:32
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/
Postat av: Jenny

Låter som en jättetrevlig dag, grattis till det fina betyget :)

2011-12-17 @ 21:48:57
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0