En trevlig lördag

Idag har jag haft en riktigt bra dag. Efter en lugn morgon åkte jag ut till stallet för att rida ett pass på banan med Dimma.

Till en början var lilla fröken väldigt pigg, och hade inte alls lust att göra det jag föreslog. När jag bad om trav på volt, ville Dimma att det skulle gå jättefort, annars ville hon tölta. Matte var som vanligt envis och gav sig inte förrän Dimma gjorde vad hon skulle. Hon gav sig ganska snart.

Jag tänkte hela tiden på min sits, och försökte verkligen att räta till de där sakerna som Anna brukar påpeka. Idag tyckte jag nästan att jag fick till det, men det kändes lite för lätt, vilket antagligen innebär att jag inte gjorde rätt. Men jag tänkte verkligen på att armbågarna ska vara böjda och att svanken inte ska svanka.

Tölten gick väldigt bra i högervarv, och något sämre i vänstervarv, men jag upplevde nog att det var tvärtom i traven.


Eftermiddagen och kvällen har tillbringats med en av mina bästa vänner, Sofia. Vi ses tyvärr inte så ofta längre, fast vi egentligen inte har så långt till varandra ändå. Det kanske tar en halvtimme att köra.

Vi hade tänkt se på film, men vi hade så mycket att prata om så att tiden bara flög iväg. Rätt var det var så var vi hungriga och behävde fixa lite mat. Sen gick vi en långpromenad och helt plötsligt hade tiden bara flugit iväg så det var dags att åka hem. Under tiden har vi pratat oavbrutet om allt och ingenting.
Tack Sofia, för en trevlig eftermiddag!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Det där med sitsen är verkligen inte lätt.. Jag tittar väldigt lätt ner vilket gör att vikten kommer framåt och min häst ökar.. Ska det vara så svårt att kolla rakt fram?! :P



Sv: Hm, det lät ju inte som att Oatlys var någon höjdare direkt då.. Jag tycker inte om när glass smälter och blir så rinnig :P

2011-06-11 @ 22:17:23
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Sv: Det gäller nog internet för min del också! Halv tio är ju väldigt bra gjort.. Jag ska nog fortsätta utmana mig.. Men sen när jag väl sitter vid datorn blir det bråttom att hinna kolla igenom alla inlägg på bloglovin och skriva i min blogg plus massa annat roligt som man kommer på att man ska göra^^

2011-06-11 @ 22:23:20
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack själv Sanna!:) Så himla skönt att bara va och ta det lugnt utan krav och press. Tur med vädret också för när jag åkte hem började det spöregna:P

2011-06-11 @ 23:28:39
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0