Tankar om hund

Så himla tomt det kommer när jag flyttar hemifrån och inte har någon hund. Det har ju alltid funnits minst en hund här hemma från det att jag var 7-8 år och fram till nu.

Det kommer inte vara någon som är överlycklig att se mig när jag kommer hem.
Ingen som kastar sig över mig och ska hälsa på morgonen.
Ingen som kommer och tjatar om mat.
Ingen som lägger sig bredvid i soffan och som blänger om man råkar peta i pälsen så det kittlas.
Ingen som tröstar så som bara hundarna kan när man är ledsen.
Ingen som måste gå ut på promenad flera gånger om dagen så att man får röra på sig.

Men jag känner att jag inte riktigt har möjligheten att ha en egen hund när jag kommer att bo själv och jobba heltid. Det känns inte rättvist mot hunden.

Men jag tror nog att jag kommer att låna Turbo när jag är ledig. Då kan han få komma och ta hand om mig. Fast frågan är vad Tiger tycker om det. Han vill ju ha sin Turbobror hemma....




Tiger och Turbo.
Lycka är att ha två underbara pälshögar!

Kommentarer
Postat av: Lina - Team Hippoteket

Skulle onekligen vara väldigt tomt!! Vi har ju så mycket barnvakter överallt så här funkar de ändå. Hoppas bara de är små valpisar i magen

2011-09-07 @ 12:52:39
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Drillemor

Ska du flytta? :O Eller är det bara hypotetiska tankar..?

2011-09-07 @ 14:10:44
URL: http://drillemor.wordpress.com
Postat av: Alexandra - Tävling på bloggen, vinn en grimma från Catago!

Jag skulle vilja ha en underbar pälshög att mysa med, hade varit roligt att alltid ha sällskap.

När och vart ska du flytta?

2011-09-07 @ 16:36:21
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0