Bröd med soygurt

Jag har alltid låtit bli att baka bröd som det ska vara yoghurt i, eftersom jag tänkt att det blir väldigt konstigt med havre- eller sojayoghurt, och att det inte blir riktigt rätt att byta ut det mot havremjölk heller.

Idag bestämde jag mig för att prova, och tänkte att Carlshamns naturella soygurt var ett bra alternativ att börja med, och det blev faktiskt riktigt bra. Nu vet jag ju inte hur det hade blivit med vanlig yoghurt, men det blev inte alls äckligt eller konstigt med sojayoghurten. Jag såg sedan efteråt att det stod på förpackningen att den gick att ha till all sorts matlagning.

Och brödet, det blev så himla gott! och så smidigt det var att göra! Det var bara att röra ihop ingredienserna, hälla ned det i en form och så in i ugnen.




Edit: Jag läser nu på Carlshamns hemsida att man inte ska värma soygurten när man använder den i matlagning. Men sen står det också att den kan användas i matlagning i både varma och kalla rätter, men att de inte rekommenderar att man kokar den.

Kommentarer
Postat av: Lilly

Äh, recept och rekommendationer, vad är det egentligen? Dä ä bar å åk...

2012-01-19 @ 19:49:35
URL: http://drillemor.wordpress.com
Postat av: sandra

Recept?

2012-01-19 @ 20:06:14
URL: http://motosidressyr.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag brukar baka muffins på soygurt hur gott som helst!

2012-01-20 @ 17:50:56
URL: http://svippostina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0