Möten

Ibland är det märkligt hur saker blir. Nu menar jag inte stora, livsförändrande händelser, utan mer småsaker som kan ske i vardagen, och mer specifikt när man möter någon man känner.

Vad är det som gör att just vi är på samma ställe samtidigt? Att våra vägar med helt olika startpunkter och helt olika destinationer korsas vid just exakt det tillfället. Hade någon av oss bara varit lite senare, eller lite tidigare så hade mötet aldrig skett. Det får mig också att tänka på hur många möten vi precis missar, utan att veta om det.

Ibland får man veta om nästanmöten i efterhand. Man kanske pratar med någon och konstaterar att man varit på samma ställe, men med en liten tidsförskjutning. Eller att man vid samma tidpunkt befunnit sig bara en liten bit ifrån varandra.

Jag vet om ett sådant nästanmöte som hade kunnat vara ett möte, om jag bara hade varit kanske 20 minuter senare. Jag befann mig på tågstationen i Verona (Italien) och skulle med tåget till Venedig. Jag köpte lite mat på stationen och gick sedan iväg till mitt tåg. Några veckor senare pratar min mor i telefonen med sin vän i Skåne, som talar om att hon och hennes man har varit i Verona. De hade också åkt tåg därifrån, och hade alltså varit på stationen 20 minuter senare än jag. Undrar vad de hade sagt om vi hade mött varandra där!

Men nu var det ju inte nästanmöten jag funderade på egentligen, utan just de där tillfällena då vi faktiskt befinner oss på samma plats vid samma tidpunkt. Så märkligt det kan kännas!

Anledningen till denna tanke har att göra med att jag idag har sprungit på två personer som jag känner. Helt utan att veta att de skulle befinna sig på den platsen vid det tillfället.

Kommentarer
Postat av: Anonym

SV: Din senaste kommentar var din hundrade kommentar i minblogg! Hurra, hurra, hurraaaaaaaaaaa!

Det tackar jag för, nu; mot 200!

2012-01-31 @ 14:45:03
Postat av: Lilly

...och det var alltså jag som skrev det... himla sätt av en lånedator att inte komma ihåg vem jag är! ;)

2012-01-31 @ 14:45:57
URL: http://drillemor.worpress.com
Postat av: Lilly

SV: Haha :P Och när du såg att de var från mig så blev du DUBBELT så glad, va? ;)

2012-01-31 @ 15:02:02
Postat av: Mikaela

Det där är jätteintressant. Sen kan det ju gå en hel evighet innan man springer in en person igen och ibland gör man det jätteofta.

2012-01-31 @ 18:06:29
URL: http://svippostina.blogg.se/
Postat av: Jenny

Intressant tankegång, jag brukar inte fundera på det, men det är sant som du säger att man missar många möten som kunde blivit av men som bara råkade sig annorlunda och tvärtom.



SV: Ja, fy vad tomt det kommer bli :( Måtte Rósas fölis bara titta ut när det är tänkt och vara frisk och välmående så jag har något nytt och positivt att ägna mig åt i sommar.

2012-01-31 @ 20:03:14
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Sv: Ja Rosa på mörka hästar är ju grymt fint, Fast Bitter har sagt nej flera gånger, det är inte för karlar menar han på ;)



Okej men du har nån att dansa med nu :)??

2012-02-01 @ 21:26:17
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ridhjälm eller grimma+grimskaft från Smeagårdens Hästshop!

SV: Haha ja, men nu slaktar han dem en efter en :P

2012-02-01 @ 22:00:32
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0