Lite om Fía

Den här dagen började verkligen inte bra alls. Jag blev ganska upprörd, och sen har det där på något sätt hängt i hela dagen, förutom när jag red min fina Fíahäst.

Fía är verkligen superhärlig! Så härligt det är att tölta Fíatölt, där man riktigt bara flyter fram över marken. Idag frågade jag henne om hon ville öka lite, och det ville hon. Men sen dök det upp ett dike där solen speglade sig i vattnet, och då var hon tvungen att galoppstudsa på stället, men sedan kunde hon tölta vidare igen.
Traven är inte heller några problem, och det känns som att sväva fram. Och ingen skritt kan mäta sig med Fíaskritt, det är helt fantastiskt hur en så liten häst kan skritta så mycket. Skritt är ju det vi gör mest. Hon är inte i kondition nu, och rids ju mest bara för att komma igång lite och få lite kondition innan det är dags att åka till hingsten.


Hingsten Kynnir frá Feti, bild från www.tessishastar.se

Kynnir har också en egen hemsida, www.kynnir.se



Kynnir och Fía, hösten 2010

Som ni märker är jag ganska förtjust i den här hästen, och säkert överdriver jag hennes goda sidor, för det gör ju faktiskt alla när de berättar om sina små älsklingar.

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh gud vad härligt det låter att rida din Fia! Blir lite avis, önskar jag kunde få rida nått rent i en mäktig känsla :)



Sv: Ja du, hon har ingen vidare stam faktiskt, inga namn jag minns. Har ju inte stamtavlan heller!

2011-04-14 @ 21:42:45
URL: http://elmo.cybersite.nu/
Postat av: Camilla- Tävla om snygga kläder ifrån Mountain horse

:( ?

2011-04-14 @ 22:19:42
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!

pusspuss

2011-04-15 @ 08:54:16
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0