Ett annorlunda skolrelaterat Kalmarbesök

Det här skolrelaterade Kalmarbesöket har varit annorlunda mot hur det brukar vara.

För det första brukar Kalmarresa innebära en tidig morgon, för att hinna med tåget. Igår kunde jag åka hemifrån ungefär klockan nio, vilket kändes väldigt lyxigt. Jag åkte en annan väg än jag brukar göra, vilket innebar tågbyte i Alvesta, men det gick smidigt, och på perrongen i Alvesta hittade jag en "klasskompis" som skulle med samma tåg (fast jag visste att hon skulle det, så jag blev inte så överraskad).

När jag kliver av tåget i Kalmar, brukar en ganska olust känsla krypa fram, och jag vill mest av allt att tiden bara ska gå fort. Igår när jag klev av tåget i Kalmar så höll sig denna känsla borta, och istället kände jag mig riktigt glad och njöt av det fina vårvädret under promenaden till skolan.

Den frågestund vi hade var schemalagd till fyra, men vi var klara tidigare, så jag satte mig och pratade en stund med en tjej som man bara träffar i Kalmar medan jag väntade på att min bror skulle sluta jobbet. När han hade slutat, så hämtade han upp mig och så åkte vi och handlade.

I vanliga fall när jag är i Kalmar så brukar jag ju sova på vandrarhemmet tillsammans med alla andra, men eftersom det bara var en natt den här gången, så sov jag hos min bror och hans fru. Jag hade en mycket trevlig kväll tillsammans med dem, och det kändes så bra att hinna umgås lite en stund. Vi ses ju ändå inte alltför ofta.


Min tentauppladdning. Världens roligaste järnvägsövergång.
Bommarna fälls inte lite försiktigt, de bara smäller ned. Superroliga!


Idag var det tentadags. Jag har aldrig suttit och skrivit så länge som jag gjorde idag. Jag tror att det tog 4 h och 15 minuter. Som max hade vi 5 timmar, så jag klarade mig inom tidsgränsen. Nu väntar jag nervöst på resultatet av den här tentan. Jag kan inte förutspå hur det har gått.

En av tentavakterna på dagens tenta har varit på majoriteten av de tentor jag har skrivit. Vid ett par tillfällen när jag har lämnat in tentor till henne, så har hon kommenterat att jag har så fin handstil, eller att jag skriver så prydligt. Idag när jag lämnade in min tenta så sa hon att det var lika fint som vanligt, och jag tror faktiskt att hon känner igen mig (för min handstils skull). När jag sedan gick tillbaka till min bänk för att hämta mina grejer så såg jag hur hon visade min tenta för den andra tentavakten, och jag hörde att hon sa något om att: hon skriver så fint.

Efter tentan så åkte jag med Lina till Vimmerby. Jag fick se hennes hästar och hur hon bor.
Från Vimmerby tog jag sedan tåget till Linköping, och åkte hem därifrån med pendeltåg och buss.

Nu är jag hemma igen, efter ett superkort, men ändå trevligt (trots tentan), besök i Kalmar!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Sv: Detta med att bli äldre är verkligen inte så roligt längre som det var när man var liten :P Jag börjar ju känna mig gammal! ^^

2011-04-06 @ 08:22:07
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!

SV: Haha men Sanna, inte nämna det ordet (statistik)!

2011-04-06 @ 13:41:30
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Camilla

Sv: Ja det är spännande! "impuls"köpte en sadel till Tosca och nu hoppas jag den passar!

2011-04-06 @ 22:42:48
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Johanna

låter ju som ett riktigt trevligt kalmarbesök för en gångs skull ju hihi :)



o vad kul att hon minns dej pga handstilen, hade vatt kul o se hur du skriver, måste vara nåt alldeles extra då ju ^^tihi då får lägga upp en bild ;)

det berömmet har nog jag aldrig fått haha, inte så estetiskt lagd eller vad man ska kalla det :P

2011-04-07 @ 09:46:48
URL: http://johannawithlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0