Dagens duktiga hästar!

Jag förstår inte varför jag inte har provat att rida Dimma utan nosgrimma tidigare. Jag gjorde nämligen det idag, och hon gick så himla bra!

Okej, jag trodde inte att det skulle fungera så bra som det faktiskt gjorde, så därför är jag positivt överraskad. Hon gapade inte en enda gång. Jag hade novabettet på henne och hon försökte aldrig ta bettet eller sticka. Hon gick inte emot någon förhållning, eller något tygeltag. Hon lade aldrig huvudet på sned och hon protesterade aldrig. Så härligt! Dessutom kändes gångartskvaliteten väldigt bra!

Nu på kvällen har jag ridit ett pass på ridbanan med Silver, och jag är jättenöjd med honom också. Han har aldrig någonsin varit så här bra! Det som var extra bra idag var att han töltade i båda varven utan problem (fast jag ber honom bara om ett fåtal steg och struntar i formen. Han ska bara lära sig hur han ska använda sina ben), och att han i galoppen i båda varven gav efter, jobbade jättefint och gick i form. Det har han inte gjort tidigare.

Jag kände mig så duktig när jag red och det var hur kul som helst. Det är härligt med duktiga hästar!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Sv; jo jag leker lite med designen fram och tillbaka. Är inte riktigt nöjd än... Men det är kul att sitta och fixa med.



Jo jag förstår vad du menar, jag funderar nog mer allmänt eller om det varit en box. För hagekostnaden är ju ingen stor utgift för föreningen och speciellt inte om alla som tävlar inte hjälper till.



Varför tar dom ut en kostnad för hagarna?

Kan förstå att man vill ha en eventuell mockningsdeponi avgift, alltså att man får tillbaka det..

2011-08-31 @ 22:44:16
URL: http://svippostina.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Tävling på bloggen, vinn en grimma från Catago!

Låter som två superpass! Härligt att det går så bra nu.



Sv: Jo, jag har fått höra från flera håll att det är svårt i början. Men det känns så extremt, jag vill kunna klara av det, man blir ju helt förtvivlad. Det är väl bara till att göra sitt bästa.

2011-09-01 @ 08:14:13
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0