En fördel med förra årets sommarjobb

Det bästa med mitt jobb förra sommaren var luftkonditioneringen som fanns där inne där vi satt. När det var supervarmt ute var det så otroligt skönt att komma in i den svala lokalen. Däremot var det mindre skönt när man gick ut därifrån och satte sig i en bl (utan AC) som hade stått ute i solen hela dagen....

Det sämsta med mitt jobb den här sommaren är nog att det inte är lika bra luftkonditionering, utan att det brukar vara lite för varmt för mig. De senaste dagarna har det varit ännu värre, eftersom något tydligen gått sönder, så att det har varit ännu varmare hos oss.

I förrgår när jag åkte hem från jobbet, var det svalare i bilen som hade stått ute hela dagen, än vad det var inne på jobbet. Det säger en del.....
Igår jobbade jag kväll, så då var det mycket svalare ute, och det var helt underbart att komma ut i den härliga kvällsluften!


Kommentarer
Postat av: Drillemor

Urf! :( Kommer ihåg något år då AC:n i bussen pajade i värsta värmeböljan... värme är inte att leka med alla gånger. ;/

2011-08-04 @ 11:00:13
URL: http://drillemor.wordpress.com
Postat av: Alexandra

Usch, min mamma har heller ingen luftkonditionering på hennes jobb. det kan vara upp emot 30 grader ibland. Då hon är sömmerska, har de massa symaskiner och strykjärn igång vilket alstrar värme.

2011-08-04 @ 22:04:24
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0