Fin Pålla!!

Idag bara måste jag få ösa lite beröm över min fina lilla häst!

I förmiddags var vår dressyrtjej ute och hade lektion med oss. Tyvärr glömdes kameran hemma, så jag kan inte visa några bilder, men ni får tro mig ändå när jag säger att min fina lilla häst var jätteduktig och jättefin!

Vi började med att träna mycket övergångar, och växlade då mellan skritt, trav, tölt och halt. Dimma gjorde jättefina övergångar, och jag tror att halterna var bättre än någonsin. Töltövergångarna kändes också väldigt mjuka och med flyt, och det gjorde travövergångarna också.

Resten av övningarna flöt också på bra. Vi provade på öppna i trav för första gången, och det gick riktigt bra. Det var ju inte perfekta öppnor, men en väldigt bra början.

Vi avslutade med något jag inte trodde att Dimma kunde, men som gick mycket över förväntan, nämligen tempoväxlingar i tölt. Jag var fantastiskt nöjd med dem!

Imorgon ska Dimma vara ledig och på söndag ska vi åka till Kulltorp igen. Den här gången är det dags för Kulltorpsmästerskapet 2011, vilket jag ser som bra tävlingsträning för Dimma.


Kommentarer
Postat av: Alexandra - Tävling på bloggen, vinn en grimma från Catago!

Vad härligt att det gick så bra! :D

Träningstävling lät spännande, hoppas att kameran är med då :)

2011-08-12 @ 17:07:48
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse på bloggen!

Åh duktiga ni!!



Sv: Tack Sanna!! :D

2011-08-12 @ 18:50:15
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Alexandra - tävling på bloggen, vinn en grimma från catago

Sv: Ja, lugg i ögonen är ingen hit!

2011-08-12 @ 20:52:20
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0