Om mig....

I brist på annat att skriva om så gör jag som Alexandra och gör en liten lista med fakta om mig. Kanske är det saker ni vet, kanske är det något nytt...

  • Jag började rida ponny, och gick över till islandshäst på heltid omkring år 2002/2003
  • Jag har spelat kontrabas under många år, men tyvärr fick jag sluta med det när jag skadade min tumme år 2008.
  • Jag tycker mycket om att dansa, men tyvärr hinner jag inte med det så mycket som jag skulle önska.
  • Jag pluggar just nu till receptarie. Jag har ett år kvar (av tre) och ser fram emot att jobba sedan.
  • Under de här två åren på universitetet har jag klarat alla mina tentor på första försöket, och under andra året har jag bara haft VG (högsta betyget man kan få).
  • När jag gick på högstadiet och gymnasiet hade jag bra betyg i nästan alla ämnen. Undantaget var bild, som alltid har varit mitt absolut sämsta ämne!
  • Jag har varit helt galen i färgen grön, men den senaste tiden har det smugit sig in lite turkos i mitt liv...
  • Jag har tränat en del agility med familjens hundar, men tiden har inte riktigt räckt till allt jag har velat göra, så agilityn fick läggas på is ett tag. Jag hoppas på att ha tid att träna med mammas hund Tiger nu, och så småningom ska också Turbo få prova på agility.
  • Under åren 1998-2010 hade vi Jack Russell Terrier (registerade i JRTC), men nu har vi bara Australisk Terrier. Vår första Aussie, Tiger, kom till oss 2007.
  • Jag är allergisk mot mjölkprotein, och blir väldigt irriterad på folk inom livsmedelsbranchen (ex. på restauranger och caféer) som inte vet skillnaden på laktos och mjölkprotein!
  • Jag har en mamma och en storasyster som har sjukdomen SHR, sensorisk hyperreaktiviet, vilket gör att de är väldigt doftöverkänsliga och inte klarar av någon parfymdoft. Det kan räcka att jag har åkt buss för att mamma ska bli sjuk av mig/mina kläder. Mer info om SHR finns här.

Det var lite info om mig, som kanske gör att det blir lättare att hänga med i min blogg.

Kommentarer
Postat av: Drillemor

Känner mig som Buddha. Upplyst.

(Solen skiner på mig.)

2011-08-01 @ 10:07:08
URL: http://drillemor.wordpress.com
Postat av: Alexandra

Haha, det tog ett tag innan jag förstod kommentaren ovan. Men bra det var den!



Du verkar vara en väldigt aktiv person måste jag säga! Hur hinner du allt?

Din mammas och systers sjukdom lät väldigt jobbig då parfym finns överallt nu för tiden. Vad händer när de kommer i kontakt med parfym?



Sv: Jag är inte alls språkintresserad eller språkbegåvad jag är bara glad att jag har franskan medfött så jag iaf kan ett språk till. Engelska är jag inte alls speciellt bra på tyvärr..

2011-08-01 @ 21:26:54
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0