Utan internet och telefon...

På kvällen igår så lade internet av för oss. Det kan hända ibland att jag har lite problem med internetuppkopplingen på övervåningen, men det brukar sällan vara några problem där nere. Mamma dator som står precis bredvid modemet och routern brukar alltid ha internetuppkoppling. Någon gång har det bråkat även på den, men då har det räckt att dra ur sladden till modemet, vänta några sekunder, och sen starta det igen, så har det fungerat. Igår gick inte det, så vi började misstänka att felet låg någon annanstans.

En stund efter att internet slutat fungera ringde mammas mobiltelefon. Då var det min syster, och hon talade om för oss att det inte gick att ringa till hemtelefonen längre. Som tur var fungerade våra mobiltelefoner!

Nisse, mammas man, var på jobbet och kunde kolla runt lite på internet, och hittade på lokaltidningens hemsida att det var ett misstänkt kabelfel här i närheten och att det var anledningen till att det var svårt att komma fram på telefon här i området. Det stod också att det påverkade både det fasta och det mobila nätet.

Idag har det i alla fall fungerat igen. Nästan i alla fall. Det har tydligen varit några kortare avbrott idag, men det är inget som jag har märkt.

Men snacka om att man är beroende av internet och telefon. Så konstigt det kändes att vara utan!!!!

Kommentarer
Postat av: Alexandra - Tävling på bloggen, vinn en grimma från Catago!

Man blir ju totalt rastlöst utan internet! Sen brukar jag ofta komma på saker jag vill kolla upp, då är internet lätt som en plätt att använda. Tänk om hela internetnätverket la ner runt om i världen, vad skulle hända då?

2011-08-10 @ 23:29:58
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vi fick massa strömavbrott istället! Det är nästan ännu värre tycker jag!:P Ser inte ett smack!

2011-08-11 @ 10:10:37
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/
Postat av: Marie

Man är väldigt beroende av telefon och internet. Tänk när jag var lika gammal som du så var mobiltelefoner relativt nya OCH stora att bära omkring på.

2011-08-11 @ 13:16:27
URL: http://stall.brannebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0