Sista sommarlovsdagen

Nu börjar sista sommarlovsdagen gå mot sitt slut. Imorgon är det dags att plugga igen. På sätt och vis har det ju inte varit något riktigt sommarlov i och med att jag har jobbat med det jag pluggar, men det är ju verkligen inte samma sak. Jag trivs ju så bra på jobbet, och lär mig viktiga saker för mitt kommande jobb, nästa år. I skolan lär man sig ju saker på andra sätt.

Min Dimma var jätteduktig idag. Jag har tyckt att hon har varit så snäll. lugn och duktig den senaste tiden, men idag skulle hon visa att hon minsann kan vara pigg också. Jag red henne med novabett och pullarnosgrimma. Jag tror inte att jag har ridit henne ordentligt med novabett innan, bara haft det en gång när vi var ute och skrittade. Till en början tyckte hon att det var ganska konstigt, men sen tycker jag att hon verkade tycka om det.
Något som gick extra bra idag var tölten. Hon fick ett sådant helt fantastiskt flyt i den, och flyt gillar vi!

Något jag däremot inte tycker om är att min dumtumme har börjat göra ont igen. Jag kunde knappt hålla i tygeln med vänsterhanden idag. Det tycker jag verkligen inte om! Jag trodde att den skulle bli bättre nu, men tydligen vill den inte det.

Denna sista sommarlovsdag har jag och Tiger också hunnit med lite agilityträning. Han är så positiv till agilityträning, så det blir så roligt då!

Kommentarer
Postat av: Lina - Team Hippoteket

en på vårt jobb praktiserade hela tiden under utbildningen. verkade vettigt. om de ex. läste mage och så så fick de praktik inom just de samtidigt. måste ha lärt sig mycket mer så!

2011-08-28 @ 21:20:26
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Mikaela

jag kommer sakna känslan av att börja skolan igen. Att börja jobba är inte riktigt samma känsla..

2011-08-28 @ 21:57:15
URL: http://svippostina.blogg.se/
Postat av: Lisaaa

Sv: Jag antar att du menar ryttarlicens? Isåfall tror jag att det tog runt en vecka, är inte helt säker för det var ett tag sen jag fick min..

2011-08-28 @ 22:49:01
URL: http://islandsheestar.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh vad kul med agility:D



Sv: Jasså hon gör så din pålla med? Hur tränar du detta då? Trycker du bara tillbaka baken med skänkeln eller använder du dig utav en annan träningsmetod?

2011-08-28 @ 23:06:34
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0