Eftermiddag och kväll

Jag blev lite trött på att plugga, så jag bestämde mig för att baka istället. På fredag är det Anna-dagen, vilken är lite speciell för min mamma (som har namnsdag då) och därför bestämde jag mig för att göra en tårtbotten.

Jag började med att smörja formen, då var det flytande margarinet slut. Sen skulle jag börja plocka fram ingredienserna, och då var potatismjölet slut. När jag sedan började så råkade jag tappa ägg, som givetvis gick sönder.

Slutresultatet då? Ja, det var länge sedan jag gjorde en så misslyckad tårtbotten!

Så jag insåg att jag inte skulle försöka mig på något mer idag, och åkte på julkonsert istället. Min syster pratade om att hon skulle åka, så jag erbjöd mig att följa med. Så jag åkte och hämtade henne och så åkte vi tillsammans till stan (Linköping).

Det var julkonsert med Lunnevads folkhögskola. Min syster har gått där, och jag har varit med dem och spelat vid flera tillfällen under flera år.

Det blev en riktigt trevlig kväll, och jag är glad att jag följde med på konsert!

Kommentarer
Postat av: Marie

Ha Ha jag och min mor heter också Anna

2011-12-08 @ 09:16:41
URL: http://stallbrannebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0