Min vecka

I söndags åkte mamma och Nisse till Gotland och kom hem igen i torsdags natt. Jag hade stalljouren och åkte mellan jobb och stall.

I måndags jobbade jag förmiddag och därefter åkte jag direkt till stallet och tog hand om hästarna. Jag hade tänkt rida då, men det var så varmt så jag smorde dem bara. Dimma blev istället tömkörd på kvällen. Efter det träffade jag min kompis Lillemor och vi gick en kvällspromenad.

I tisdags jobbade jag eftermiddag och kväll, så jag var ute i stallet på förmiddagen och tog hand om hästarna. Dimma hade vilodag så jag pysslade bara om dem. Jag hade egentligen velat ställa in dem några timmar, men eftersom jag skulle åka till jobbet så skulle jag inte kunna släppa ut dem. Men de fick i alla fall komma in en timme på förmiddagen. Min snälla pappa kollade till hästarna på kvällen när jag var på jobbet, så att jag inte skulle behöva oroa mig för dem. När jag kom hem vid 22:20 var det som en bastu på övervåningen där jag bor. Det tog ett bra tag innan det gick att somna i värmen. Jag tror att jag var vaken till framåt 2-tiden.

I onsdags var jag ledig från jobbet, och passade därför på att vara hos hästarna lite mer. Dimma och jag tog en skogssväng på morgonen. Därefter öppnade jag till sjukhagen så att de skulle kunna beta rent där. Det var mycket gräs där så de blev glada. Framåt lunch fick de gå in några timmar. Jag åkte iväg till frisören på eftermiddagen och klippte av lite, men framför allt tunnade ur värmegardinen jag har i nacken. Sen fick hästarna gå ut igen.
På kvällen åkte jag iväg och dansade. Det var väldigt varmt och jag drack lite för lite vatten, så jag lyckades nog rubba min vätskebalans... Sen blev det inte så många timmars sömn, eftersom jag somnade vid 1:30 och skulle gå upp 5:30 för att åka till jobbet.

I torsdags var det dags för mig att göra en ny sak på jobbet, och klantig som jag är glömde jag givetvis det jag behövde ha hemma, så jag fick åka iväg hem till en snäll kollega och låna hennes. Arbetsdagen gick sedan bra. Framåt eftermiddagen hände en rolig sak, jag fick ett telefonsamtal,  men det tror jag att jag berättar mer om en annan gång. Det fick mig i alla fall att känna mig riktigt nöjd. Efter jobbet åkte jag direkt till stallet och tog hand om hästarna. På natten kom familjen hem igen.

I fredags var jag ledig igen, och då kom hovslagaren på förmiddagen och skodde två hästar och på eftermiddagen hämtade vi hem Fía.

Kommentarer
Postat av: Marie

Ovälkomna besökare känns riktigt läskigt. Vad är det med folk?

Jag har förstått att solen är jobbig för dig, inte kul. Jag får gå med solglasögon HELA tiden men värken minskar något i värmen.

2011-07-02 @ 21:26:42
URL: http://stallbrannebo.blogg.se/
Postat av: Agnetha (igen)

Härligt med Gotland!



Vilken hingst har ni betäckt med förresten?

2011-07-03 @ 10:47:00
URL: http://sillviken.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: jo jag tänker lite så också, men jag tänker ju alltid på två delar- bra o dåligt.

O jag har ju alltid varit så bra på att tänka mer på det dåliga :P

Det ska bli så spännande nästa måndag!!!

2011-07-03 @ 14:40:11
URL: http://www.elmo.cybersite.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0