Dagens Dimmalektion

När jag vaknade imorse så hörde jag hur regnet öste ned. Det gjorde mig inte så glad, eftersom jag och Dimma skulle åka till Kulltorp och träna för Anna.

Hundpromenaden imorse gick inte fort. Killarna tycker inte om att bli blöta, och hade ingen som helst lust att gå. Efter en stund, när han blivit blöt, så bättrade sig Turbo och fick lite fart på benen, men Tiger tyckte fortfarande väldigt synd om sig.

När det var dags att åka upp till stallet hade regnet lugnat sig. Väl framme i Kulltorp hade det slutat regna helt.

Dimma var lite stressad idag när jag tog henne i hagen, och när vi kom fram till Kulltorp var hon ytterligare lite mer stressad. Jag skrittade fram henne på ovalen, och då kunde hon knappt skritta utan gick och taktade och tittade. Lektionen började vi i rundpadden, eftersom ridbanan var upptagen. Jag tror att det var skönt för Dimma att vara där, för då var hon tvungen att koncentrera sig på tölten, och hade liksom inget för att bråka för hon kom ingenstans då. Jag kunde fokusera på att rida henne, och inte på att avstyra bråk.

När hon släppt där inne gick vi ut på ovalen för att få henne att vara mjuk även där. Jag fick hela tiden tänka på mina armbågar, och på slutet tror jag nog att vi var mjuka, både hon och jag.



Kommentarer
Postat av: Agnetha

Å vad avundsjuk jag blir ... :-p längtar så efter att få börja rida och träna igen (höggravid).



Har du någon teori om varför hon verkade stressad? jag upplever ibland att Strumpan är lite "stressad" och "vimsig" när hon brunstar.

2011-06-23 @ 18:31:12
URL: http://sillviken.blogg.se/
Postat av: Linda

Vill också riiiida!

Är hon en liten piggilin din dam? Dock älskar jag piggilin, åt en sån nyss ;)



Jag lovar att jag ska svara på ditt mail så fort jag har lite mer tid. Jag vill inte skriva någon enstaka mening till svar :)



P.s Jag gillar långa mail och kommentarer!

2011-06-23 @ 20:36:35
URL: http://elmo.cybersite.nu/
Postat av: Alexandra

Sv: Tack ska du ha! :)

2011-06-23 @ 23:26:12
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Camilla

Duktiga ni som gjorde det bra även om inte starten blev okej. Varför va hon stressad tro?

2011-06-24 @ 12:04:55
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0