Dum sol och hjälpsam lillasyster

Min syster och hennes sambo har precis köpt en sommarstuga som har en väldigt stor trädgård, så idag var vi snälla och hjälpte dem att sätta upp staket. Jag hade inte tänkt följa med, men bestämde mig för att göra det ändå.

Efter att ha inhandlat material i stan begav vi oss ut till sommarstället. På vägen dit passerade vi en ridsportbutik, så efter att ha lämnat av Nisse och hästtransporten med material i, så åkte jag och mamma dit och tittade. Jag handlade ett par saker också: ett schabrak från eskadron och ett par ridbyxir som mamma ska få i födelsedagspresent ( i slutet av juli).

Jag letar efter ett schabrak som är turkost, men har inte hittat något. Det jag köpte idag var brunt med en turkos rand, så det var det närmaste jag har kommit. Någon som vet var man kan hitta ett turkost dressyrschabrak (kanske inte allt för dyrt) ?

Efter besöket i butiken åkte vi tillbaka och hjälpte till med staketet. Först skruvade jag ur de isolatorer som satt kvar i stolparna, sedan vi hade dem i hagarna hemma. Därefter spikade jag i de märlor som håller nätstaketet på plats.
Med gemensamma krafter lyckades vi få upp allt staket som var inhandlat (det fanns en rulle nät för lite på affären).

Den stora baksidan med dagen är det faktum att jag har fått tillbaka min soleksem. De senaste åren har jag klarat solen riktigt bra, men efter tio minuter idag så hade jag eksem. De här eksemen är annorlunda mot hur det var förr. Nu får jag stora röda, upphöjda fläckar, liksom blåsor. Inte trevligt!
När det började titta fram eksem på ena armen och i urringningen tog jag på mig en långärmad tröja, men det dök ändå upp eksem på den andra armen också.

Dumma, dumma, dumma sol!
Men, men, jag har i alla fall varit en hjälpsam lillasyster...

Kommentarer
Postat av: Viktoria / Stjernfall

Svar: Vad roligt, lycka till med virkandet :)

2011-06-04 @ 20:36:32
URL: http://stjernfalls.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn conchos till ditt träns från Kyro Riding Gear

Eskadron hade väl turkos en säsong?

2011-06-04 @ 22:25:11
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Drillemor

Någon framgång med elefanten? Förväntar mig en bild och långt blogginlägg med resultatet sen... ;)

2011-06-05 @ 14:13:54
URL: http://drillemor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0