Tid - förändring

Tid är en märklig sak. Eller kanske inte tiden i sig, men tiden som passerar.

Antingen lunkar livet på som vanligt, eller så ger tiden som går upphov till förändringar i våra liv. Förändringar som antingen är positiva eller negativa.

Utan förändringar skulle vi bara stå och stampa på samma ställe och inte gå vidare, men för den sakens skull innebär det inte att alla förändringar måste vara bra. Ibland är livet bra som det är.

Ibland är förändringarna bra just när de sker och ibland är de bra ett tag efter att de har skett. Ibland är de bra, men man ser ändå tillbaka och undrar om det inte skulle varit bättre som det var innan.

Ibland ser man tillbaka på hur det var och inser att det nu är mycket bättre, och att man har haft tur som fått det som man fått.

Ibland blir man besviken för att tiden inte för med sig några förändringar, när man vill att något ska hända.

Så egentligen är det väl inte tiden som är en märklig sak, utan förändringarna och livet.




Kommentarer
Postat av: Camilla

Ojoj kloka ord :)



Sv: Ja en pyttebebis, en röd :D

Nu känns allt mycket bättre med Tosca!! Så glad för att C hjälpt mig och att jag faktiskt håller min nya plan :D

2011-06-21 @ 20:57:30
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Sv: Ja vi har fått tag på alla domare nu:) Det blev Helena Hammström, Jenny Carlander och Christina Wahlberg-näswall. Så vi kommer ha två nationella domare på vårt KM:)

Kul att du börjat gilla tömkörning! Allt man gör från ryggen kan man ju jobba med där:)

2011-06-21 @ 21:09:53
URL: http://svippostina.blogg.se/
Postat av: Drillemor

Djuupt.

Är inte helt bekväm med att ha en krokodil spionerandes på mig.

2011-06-21 @ 21:43:35
URL: http://drillemor.wordpress.com
Postat av: Alexandra

Märkligt.. jag hade också tänkt skriva om tid. Kom på något smart igår ang tid när jag skulle sova.. Kommer dock inte ihåg nu!



Bra text du skrivit!

2011-06-22 @ 14:15:52
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0