En intensiv vecka...

Sedan tidigare var det bestämt att jag skulle jobba onsdag och fredag den här veckan som varit. Dessutom tillkom sedan torsdagen, då jag skulle åka till Stockholm och gå en kurs.

I tisdags när jag var på väg till Stenholmen med Dimma så ringde chefen och undrade om jag kunde jobba på kvällen och jag sade att jag kunde göra det. För att lösa det med resandet till jobbet så ringde jag min storasyster Ninni som var snäll och lånade ut sin bil till mig hela veckan. Så direkt efter att jag var färdig i stallet så skjutsade mamma mig så att jag kunde hämta bilen.

Bilen gick bra att köra, fast det var lite läskigt när jag fick möte med stora lastbilar i blåsten. Jag är inte van att köra en liten lätt bil. Jag jobbade till 21:30 och kunde sedan, ganska trött eftersom jag sovit dåligt natten innan, åka hem och sova.

På onsdagen jobbade jag 14-21:30, och det var fullt upp hela tiden. Jag var trött de sista timmarna och det var skönt att få sluta och åka hem och sova lite, innan jag skulle gå upp 04:20 dagen efter för att hinna med tåget till Stockholm. Men nu blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig, för när jag satte mig i bilen och körde iväg så lät den så konstigt. Jag vågade inte köra vidare, utan stannade och gick ur bilen för att kolla om jag såg något fel.

När jag klivit ur bilen kom den man som fixade på parkeringen med att flytta kundvagnar och så, fram till mig och sa att han hörde att bilen lät konstigt. Sen tog han en ficklampa och lade sig på marken och lyste under bilen och kollade vad som var fel. Dessutom förklarade han vad det var för mig.

Jag ringde till pappa, som var halvvägs hemma från Motala, som vände och kom tillbaka för att möta mig och se om jag behövde skjuts hem. Det löste sig dock bra, eftersom den otroligt snälla och hjälpsamma mannen som kollat på bilen lagade den provisoriskt så att jag kunde köra hem.

Det måste vara vad man kallar för en vardagshjälte! Jag är så otroligt tacksam för att jag fick den hjälpen, så att jag kunde köra hem min systers bil.

Jag kom hem lite senare än planerat, och efter tre timmars sömn var det dags att gå upp igen, för att ta Nisses bil till Motala, varifrån jag skulle ta tåget till Stockholm. Den bilen fick mamma och Nisse sedan åka och hämta, eftersom Nisse behövde den när han skulle till jobbet på eftermiddagen....

Jag var ganska trött under dagen i Stockholm, men lyckades hålla mig vaken. Vi kom tillbaka till Motala kl 21:30 på kvällen och då blev jag hämtad av min snälla pappa.

På fredagskvällen var jag riktigt trött... Då hade jag dessutom jobbat hela fredagen också....

Med andra ord har jag haft en ganska intensiv vecka.....

Kommentarer
Postat av: Lina - Team Hippoteket

Oj vad du hunnit med. Vad var det med lilla bilen?

2011-03-28 @ 09:47:50
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Camilla

Full fart

2011-03-28 @ 13:32:56
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja helt otroligt energiskt och ambiöst. Att du orkar. Heja, heja!

2011-04-08 @ 11:41:10
URL: http://bilverkstad-karlstad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0