Ett glädeämne

Ett glädjeämne i min vardag är när jag unnar mig själv att skicka efter böcker från Adlibris. Då menar jag böcker som jag köper för att jag vill läsa dem, och inte för att jag behöver dem för skolans skull.  Jag kan sitta och söka efter böcker på deras hemsida hur länge som helst, och tycker att det är jättespännande.

Sen när jag väl bestämt vilka böcker jag vill köpa så går jag och längtar efter att de ska komma hem. Antingen så beställer jag 1-2 stycken så de kommer i brevlådan, eller så blir det flera och då måste jag hämta dem.

Det är ju helt underbart att öppna en kartong full med nya böcker! När man gör det så har man ingen aning om vilka historier och äventyr som väntar på en.

Därefter ska det pysslas om i bokhyllan så att de nya böckerna får plats. Just nu har jag två bokhyllor, en med svenska böcker och en med engelska. I hyllorna är böckerna sedan sorterade i bokstavsordning efter författare, och om det är flera böcker av samma författare, efter utgivningsår.

När böckerna har fått sin plats, så ska de läsas, och då längtar jag alltid efter massor tid. Jag vill ju ha tid att läsa dem allihopa. Helst skulle jag läsa alla på en gång, men det är ju lite dumt. Jag vet ju att jag blir gladare om jag sparar ett par stycken, så att jag har något att läsa nästa gång jag står och tittar och väljer i hyllorna. Dessutom har jag inte tid att läsa alla på en gång.

Jag tror att min rekordbeställning kostade 3 700 kronor och vägde 12-13 kg. Det var väl kanske ett tiotal böcker, både skolböcker och inte skolböcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0