Besök hos hästtandläkaren

Idag har vi varit hos hästtandläkaren med Fia och Silver.

Silver, som aldrig varit där förut, blev kollad först, och det började med att vi blev upplysta om att han inte är rastypisk. Mamma och jag gissade genast på att han inte hade underbett, och så var det ju. Istället har han till och med ett litet överbett.

Fia har varit där förut, så vi visste ungefär vad vi hade att förvänta oss i hennes mun. Till skillnad från Silver så är hon rastypisk och har ett litet underbett.

Sannan börjar bli (lite) skadad av sin utbildning och var tvungen att fråga om de läkemedel de använder. Eftersom jag läser en kurs som handlar om läkemedel som används i nervsystemet tyckte jag att det var spännande att höra vad man använder för sederande medel till hästarna, och bestämde mig för att kolla upp dem i fass.

På vägen hem stannade vi till på veterinärkliniken för att vaccinera Fía och där såg jag att de hade en plansch med reklam för ett nytt läkemedel till hästar, och bestämde mig för att även detta ska kollas upp i fass.

Som sagt, lite skadad är jag nog....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0