Perfektionist

När jag gick första året på gymnasiet så skrev min kemilärare följande omdöme om mig:


Sanna, du är en arbetsmyra och perfektionist, vilket kanske inte alltid är så lätt. Men du har också lätt för att lära dig och den kombinationen gör att dina resultat har legat i topp nästan hela tiden...

(Vi fick skriftliga omdömen i alla ämnen de första två åren på gymnasiet, och dessa har jag givetvis sparat, eftersom det är många fina ord, som verkligen värmer!)


Jag har aldrig sett mig själv som en perfektionist, men jag inser mer och mer att det är så andra ser mig. Men som sagt, frågar man mig så är jag ingen perfektionist. Jag vill bara göra mitt bästa och vara duktig på det jag tycker är roligt och intressant. Och om det är något jag inte kan, då vill jag lära mig det så fort som möjligt. Jag hatar att inte kunna och att inte förstå....


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag läste mina omdömen i förrgår, hittade dom när jag städade. Det mesta var om att det mesta jag sa var bra - när jag väl sa nåt ;)

2011-11-10 @ 14:48:33
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/
Postat av: Mor

Inte precis perfektionist när det gäller städning,va?

2011-11-10 @ 17:20:19
Postat av: Linda

En annan är motsatta, lite slarvig ibland :O



Sv: Ja men visst är det nog så, islandsHÄSTEN är ju en miniatyr för de stora ryttarna,kan det bli tokigare liksom??

2011-11-10 @ 21:03:25
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Sanna

Härlig blogg=D



Oh va jag önskar att jag var som du, jag önskar att jag var lite mer åt perfektionist eller vad jag är.

Jag är nog mer år slarver-hålllet...tyvärr!



Och ja, jag vill gärna lära mig saker å ting, men då jag har dåligt självförtroende så har jag svårt för att ta klivet mot nått som är "osäkert".



Jag måste veta nästan allt om det jag ska göra, om det är något nytt, eller om jag ska åka någonstanns så måste jag veta nästan precis hur det ska gå till osv, men ja....vågar jag bara så brukar det bli himlans bra och även mitt självförtroende växer!=)



// Sanna

2011-11-10 @ 22:06:36
URL: http://alfakrulls.blogg.se/
Postat av: Lilly

Ordet perfektionist innehåller ett ord som är rätt viktigt här - perfekt!



Haha, var tvungen att plocka fram mina papper också... eurytmin från ettan är guldhumor! :´D

2011-11-10 @ 23:22:34
URL: http://drillemor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0