Dimmatölt

Idag töltade hon så jag blev alldeles lycklig, min lilla Dimmahäst.

Det var lite roligt. Idag tänkte jag nämligen att jag skulle träna lite balans och rida med lätt sits, så jag kortade mina stigläder två hål. I min värld hade jag otroligt korta stigläder, och tänkte att det skulle bli lite problem med tölten. Planen var väl egentligen att inte tölta så mycket, utan ta trav eller galopp när vi ökade tempot.

Efter en stund blev vi av med mamma och Dynur. De skulle inte vara ute så länge, men jag och Dimma fortsatte en liten stund till. Som sagt så tänkte jag ju att det där med tölt, det skulle vi inte hålla på med så mycket, men lite samling kunde vi ju göra. Helt plötsligt så töltar hästen riktigt, riktigt bra!

Det var "snyggtölt". Annars tränar vi mycket gulletölt, och att hon bara ska vara mjuk, taktren och gullig, men idag blev det "snyggtölt". Hon tog i bakifrån, och jag riktigt kände hur framdelen var högre än bakdelen. Formen var inte så dum den heller, och det kändes så bra!

Ibland är det bara så härligt att tölta!

Kommentarer
Postat av: Linda

Men gud vad roligt!! Vad glad jag blir för din skull! Kan tänka mig känslan, det där är ju sjukt, man förbereder för en sak och så blir det en annan men hur bra som helst, det blir liksom fel men rätt.

Sist skulle jag prova travar Fifa och då kom tölten in betydligt finare, hon längde mer på steget! Samma när jag skulle försöka få in en galoppfattning och traven blev helt woooow.



Det är lite häftigt det där :)

2011-11-16 @ 10:15:26
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Ja där skrev du något intressant, jag vet inte heller om jag skulle vilja träffa någon från bloggvärlden, visst vore det spännande men tänk om bilden förstörs och man blir besviken liksom =/ Det har ju hänt förr!

2011-11-16 @ 14:31:22
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0