Åka häst

Det är skillnad på att åka häst och på att rida. 

Fíahästen är jag mest ute och åker på nu.
Hon jobbar inte så hårt, utan ska mest bara hållas igång nu.
Ingen av sadlarna passar henne, och ju rundare hon blir om magen, ju sämre passar de, så jag brukar bara lägga på ett schabrak och spänna fast med en täckesgjord.

Fast det behöver ju inte vara händelselöst bara för att man är ute och åker häst.
Fía är en väldigt speciell fröken, och kommunicerar hela tiden. Hon är så häftig.
De flesta av Fías förslag går dock ut på en sak: att öka tempot.

Vill man tölta är det bara att säga, okej då, så töltar hon.
Vill man öka farten är det bara att säga, okej då, så ökar hon.

Nu blev jag så Fíasugen, så jag tänker åka ut till stallet och åka Fía en sväng i skogen.




Kommentarer
Postat av: Camilla Persson- TVÅ tävlingar i bloggen, vinn benskydd eller minitrimmer

Mysfian:)

2011-10-31 @ 22:18:58
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Marie

Sv: Om min Sandra blir 50% av det du är så har vi lyckats! <3<3<3

2011-11-01 @ 08:55:04
URL: http://stallbrannebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0