Praktikproblem

I min utbildning ingår det 10 veckors praktik. Denna praktik är, som man kan förstå, förlagd till ett apotek. Alla receptariestudenter i Sverige gör sin praktik under två perioder varje termin, och valet av praktikplats går via en webbsida.

Jag, och jag tror många med mig, har varit missnöjd med hur den sidan har skötts! Mitt största irritationsmoment har varit att jag inte ens kan logga in på den från min dator, utan har varit tvungen att låna en annan dator.

Inatt stänger den här sidan, och sedan ska praktikplatserna börja lottas ut. Jag fick ett mail från dem förut idag, där de skriver: Ange om möjligt fler än 60 apotek. Väljer du för få apotek kan du bli oplacerad.

Jag har valt 7 apotek, för sedan finns det verkligen inga fler som jag skulle kunna välja. Nu har jag valt apotek som ligger inom en radie på 4 mil. Det är okej att åka varje dag för det. Skulle jag välja av de andra apoteken skulle det bli över 10 mil, enkel resa. Det fungerar ju inte!

Jag hade velat ha två apotek till, men av någon anledning har inte de gått att välja, trots att de ska vara praktikapotek och vara med på listan. Fast det ena har jag faktiskt fått förklaringen till, så det är okej, men det andra undrar jag verkligen över!


Kommentarer
Postat av: Lina - Tävla om swarovskiarmband från Butik Quse

Och jag har ett på 1,5 mils avstånd efter allt jävla strul och resten typ 10 mil enkel resa... Ska bli intressant detta

2011-10-16 @ 08:40:18
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv : Det känns jättebra och gick bra från båda håll, både stallägare och kompisen som har Bitter :) Så det känns ju underbart.



Ja jag har aldrig hört något dåligt om curb strap, det är inte som påverkar dåligt på något sett utan är mycket en säkerhet om bettet vill fara ur munnen..

2011-10-16 @ 18:16:30
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0