Snart Kalmar

Imorgon far jag till Kalmar. Det innebär att den här dagen är fullproppad med saker jag måste och borde göra. De tre viktigaste är nog att packa, laga mat till matlådor och att plugga.

Fick ett litet pluggryck igår kväll, och jag måste säga att det kändes över förväntan. Det jag gick igenom då kändes inte helt omöjligt. Hjärnan verkar också vara inställt på inlärningsmode nu, och det är ju en fördel. Men jag ska inte vara för positiv, för då blir det bara jobbigt om jag inte klarar det sen.

Det bästa med att åka till Kalmar är att få träffa alla goa människor jag pluggar med. Det var länge sedan vi sågs nu!

På något sätt känns det ändå inte lika jobbigt med Kalmarveckor längre. Det är ju inte som i ettan när de var smockfyllda med labbar och annat. Nu har vi bara två seminarier imorgon, tenta och introduktion till nästa kurs på onsdag och föreläsning och en övning på torsdag.

Det tråkigast med Kalmarveckan är som vanligt att man missar allt här hemma och saknar djuren. Onsdag kommer inte vara den här veckans bästa dag, i och med att jag missar min danskurs, och istället måste skriva tenta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0