Luktsanering

Så länge det är så roligt att dansa så att det uppväger hur jobbigt det är att försöka tvätta bort parfymlukten efteråt, så kommer jag att fortsätta dansa. Men det ÄR jobbigt att luktsanera sig!

Det säger sig självt att det är svårt att tvätta bort lukter som fastnat i hud och hår (för att inte tala om kläder), med hjälp av saker som inte luktar. Det går liksom inte, och det blir en hel mix av olika parfymerade lukter som fastnar. Alla människors parfymer, hårgrejer, tvättmedel, osv.

Förut har jag använt mig av ättika i kombination med något fett, så som hudkräm eller barnolja. Hällt (outspädd) ättika i håret, och blaskat på på kroppen och tvättat av med schampo och tvål, och upprepat flera gånger. Det har fungerat hyfsat, bara det att sen stinker man ättika istället, och att huden inte mår så bra av det. Senast jag duschade med ättika fick jag stora röda utslag över armar och axlar.

Nu har jag istället testat att använda kaffesump tillsammans med någon olja, och det fungerar riktigt bra på huden. Det blir som en peeling som skrubbar bort lukten som satt sig. Efteråt luktar jag dock lite kaffe.

Håret är svårare! Där fungerar det inte riktigt lika bra att skrubba bort lukten med kaffesump, och det är dessutom väldigt svårt att skölja ur allt kaffe ur håret. Där blir det just nu både kaffe och ättika, men jag kan i alla fall dra ned på ättikan.

Varje gång jag ska ut så tänker jag, är det värt det? Kommer det vara så roligt så att det är värt att lukta efteråt?
och så länge svaret är JA, så åker jag och hoppas på att jag har rätt.



Kommentarer
Postat av: Marie

Usch va jobbigt det låter, att luktsanera sig.

Men så länge det är roligt så.... ;)

2011-10-24 @ 12:27:13
URL: http://stallbrannebo.blogg.se/
Postat av: Eleonor - Ridlärare & Hästföretagare

HAHAHA va är detta?! Jag tycker inte jag doftar annorlunda mer än lite rök, kanske nån öl som nån tappat på mig! Men jag duschar o sen är de klart! :D

2011-10-24 @ 13:29:06
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Det där låter då väldigt jobbigt. Ättika och kaffesump låter ju inte jätteroligt att tvätta sig med =/

2011-10-26 @ 16:53:59
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0