Dansproblem

Det här rör egentligen inte problem att dansa, utan problem med att vara ute på dans.

Som jag tidigare skrivit om så har jag en mamma och en syster som inte tål några dofter.
Vi anväder bara parfymfria produkter, men så fort man är ute någonstans så kommer man att lukta mer eller mindre, eftersom alla parfymerade produkter "smittar av sig". Eftersom jag bor hemma, av smidighetsskäl så länge jag fortfarande pluggar, så måste jag ta lite extra hänsyn till mamma. Jag vill ju inte att hon ska bli sjuk i sitt eget hem.

Det här blir ett stort problem för mig när jag vill ut och dansa. Människor som åker ut på dans vill vara lite fina, och de vill använda sitt hårspray, sitt rakvatten, sin parfym, osv. Till detta kommer ju dessutom tvättmedel, hårschampo och tvål. Eftersom jag inte har någon parfymlukt i grunden i mina kläder, mitt hår och min hud, så luktar jag väldigt snart av alla andras.

Jag tror inte att alla människor är medvetna om hur mycket lukter "smittar av sig", men det är verkligen så! Jag som inte använder något själv känner ju alla parfymerade lukter väldigt tydligt, och därför blir det extra tydligt för mig.

Mina kläder som jag har på mig när jag är ute, de blir förstörda. Jag kan inte använda dem till något annat sedan. Jag kan knappt tvätta dem här hemma, eftersom de smittar av sig lukt i tvättmaskinen. Men kläderna är ändå det minsta problemet.

Det största problemet är jag. Mitt hår, och min hud....

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Vilket meck! Det borde ju ge oss alla andra en tankeställare oxå, hur myckte vi försöker dölja vår naturliga doft...



Sv; Haha det på en banan som var mjuk som en sandstrand;) Fast iofs så skulle man ju galoppera så långsamt som möjligt;)

2011-09-19 @ 20:49:24
URL: http://svippostina.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Tävling på bloggen, vinn en grimma från Catago!

Usch, det låter då verkligen jobbigt..

Det kommer nog aldrig gå att arbeta bort dagens parfymsamhälle tyvärr =/

2011-09-19 @ 21:06:05
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0