Mitt jobb...

Ibland är det så skönt att vara på jobbet.

På jobbet träffar jag alltid trevliga människor, eftersom jag bara har trevliga kollegor. Beroende på humör är det lite olika kollegor som är favorit, men jag tycker om hela bunten!

Ibland har man dessutom turen att få en trevlig pratstund med någon trevlig kund. Visst finns det många kunder som är trevliga, men det är inte alltid man har tillfället eller möjligheten att prata lite, men ibland så!

Förutom mina trevliga kollegor så finns det ju ett helt Ica Maxi fullt med personal bredvid. Eftersom vi delar lunchrum med dem träffar man alltid någon där också. De är också trevliga människor, och ska jag vara ärlig har jag mina favoriter där. Det kan vara så att det är dem jag har pratat med mest, och att det är därför det är lättare att prata med dem.

Har man mycket att göra på jobbet så kan man sluta tänka på andra saker för en stund. Det kan vara väldigt tacksamt.

På jobbet måste jag dessutom försöka släppa känslan att jag borde plugga. När jag är på jobbet, så är jag på jobbet och då kan jag inte plugga. Istället tjänar jag pengar, och lär mig hur verkligheten jag ska vara yrkesverksam i ser ut. Det är värt väldigt mycket! Jag vet vad jag arbetar för, och jag vet vad jag har för mål! ( i alla fall första delmålet, så får vi se hur livet blir sedan)



Kommentarer
Postat av: Eleonor - Ridlärare & Hästföretagare

Kul att du trivs på ditt jobb..!

Har verkligen ångest att köra på ett djur, får alltid en dålig känsla i magen när jag kör förbi ett redan dött djur vid vägkanten. :(

2011-09-02 @ 23:29:30
URL: http://hastoridveksamhet.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Jo jag vet, men så fort hon grisepassar tappar jag andan och blir helt förtvivlad..



Jag har väl inte börjat plugga jätte mycket än, det har varit så mycket föreläsningar, men av det lilla jag har läst har det gått bra :)

2011-09-03 @ 07:54:07
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Lina Jonsson

Duper fin blogg :D

2011-09-03 @ 19:22:59
URL: http://ryttareochhast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0