Söndag, 2011-09-04

Även idag har jag jobbat, men idag var det morgonpass och inte kvällspass. Igårkväll när jag skulle åka hem från jobbet fick jag lite småpanik när jag inte hittade min fusklapp där jag skrivit upp allt som ska göras när man öppnar, men jag hittade den sen när jag kom hem.

Jag hade dessutom glömt att öppna lite staket till hästarna så att de skulle komma åt mer mat, så jag fick åka och göra det imorse innan jobbet.

Jobbdagen har varit bra, förutom att jag har haft väldigt ont i huvudet och mått lite illa. Huvudvärken går ned i ansiktet, så att det är jobbigt att hålla ögonen öppna.

Min plan var att åka direkt till stallet när jag slutade, men jag fick ge upp den planen. Istället åkte jag hem, tog en tablett mot huvudvärken och råkade somna på golvet. Efter att ha sovit i en halvtimme åt jag lite mat och sen fanns det tillräckligt med energi för att orka ut till stallet.

Jag orkade dock bara rida en häst, så det fick bli Dimma. Idag provade jag att rida henne bettlöst, med vårat bettlösa träns, och jag är faktiskt förvånad över hur bra det gick! Jag hade inga problem att hålla henne, och inga problem att bestämma vilken gångart det skulle vara. Jag blev faktiskt ganska paff när jag skulle testa tölten lite, och hon direkt töltar iväg, klockrent (mot slutet blev det lite travtaktigt, men det beror nog på att jag tappade magstödet). Jag var nästan beredd på att det inte skulle bli så mycket tölt till en början, eftersom det blir en helt annan sak med det bettlösa tränset än när man har bett. Kul när saker fungerar!


Kommentarer
Postat av: Drillemor

Moahaha indeed!

Alltså, du och ditt golvsovande. Är det något fel på din säng?

2011-09-04 @ 22:56:09
URL: http://drillemor.wordpress.com
Postat av: Alexandra - Tävling på bloggen, vinn en grimma från Catago!

Den där huvudvärken lät inte rolig, men hur gjorde du för att somna på golvet? :O



Roligt att det bettlösa fungerade så bra, jag skulle också vilja testa det någon gång på Rák :)

2011-09-05 @ 07:53:47
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Drillemor

SV: Det vet jag inte, men man verkar ju onekligen bli trött av det! :D

2011-09-05 @ 11:31:16
URL: http://drillemor.wordpress.com
Postat av: Eleonor - Ridlärare & Hästföretagare

sv: Hehe! Du ska veta att Dacke såg ut som en liten islandshäst när jag fick honom. Manen var 100 x längre och tjockare än vad den är nu!

2011-09-05 @ 11:46:40
URL: http://hastoridveksamhet.blogg.se/
Postat av: Eleonor - Ridlärare & Hästföretagare

sv: KUL! Vart ska du då? :)

2011-09-05 @ 14:06:16
URL: http://hastoridveksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0